Gå til innhold

Kan jeg bruke os cd-ene som var med en MacBook Pro (NY) på en gammel MacBook?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan jeg bruke os cd-en som var med en MacBook Pro (NY) på en gammel MacBook? Eller blir d crash med copyright osv da?

Ikke si at jeg skal ringe til Apple Support. D kosta meg 250kr og over en time venting for å finne ut at jeg måtte sende inn en MacBook Pro. Der har Apple stor forbedringspotensiale! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MAC OS blir vel bare solgt via Apple.

Men uten at du har gitt oss flere detaljer (maskin/modell/år og versjon av OS) kan ingen av oss si om det er konflikter mellom OS og maskin. Det vi kan svare på er forholdet rundt lisens.

Det er en mac jeg har blitt spurt om å fikse, men jeg mangler OS cd-en.

Det er en MacBook (den hvite) og den er 3 til 4 år gammel... Mer vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Vel. Hvis maskinen er hos deg står det sikkert modellnummer et eller annet sted.

Og eier ha en CD med operativsystem som virker på denne maskinen.

Svaret ditt er ikke til hjelp. det bare sier at du ikke vet og ikke har undersøkt. det eneste nye er at du opplsyer at det ikke er din maskin. Snakk med eieren - han vet nok mere som sin egen maskin.

Lenke til kommentar

Vel. Hvis maskinen er hos deg står det sikkert modellnummer et eller annet sted.

Og eier ha en CD med operativsystem som virker på denne maskinen.

Svaret ditt er ikke til hjelp. det bare sier at du ikke vet og ikke har undersøkt. det eneste nye er at du opplsyer at det ikke er din maskin. Snakk med eieren - han vet nok mere som sin egen maskin.

Jeg svarte på hvilken maskin det var og hvor gammel den var... De som kan en del finner da lett ut hvilken versjon den kjører på når den er (som de fleste andre mac-er) oppdatert...

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke diskene som følger med en maskin til en annen maskintype. Standard OS X-disker fungerer derimot på alle maskiner som støtter operativsystemet. Dette siste kommer ikke til å bli et problem, kravet er Intel-prosessor; den helt første hvite MacBooken fra 2006 hadde Intel-prosessor og erstattet 12" iBook/PowerBook.

Selv om du teknisk sett kan bruke en OS X-disk på flere maskiner er lisensen til standardutgaven naturlig nok kun gyldig til én maskin.

OS X kan du kjøpe enten direkte fra Apple eller via en av mange forhandlere; Eplehuset, Humac ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...