hoyre Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hei! Jeg har nå begynt i vg 2 med fagene R1, fysikk, geofag og x-matte. Jeg synes alle fagene er svært interessante utenom geofag. Derfor er jeg litt usikker hvorvidt jeg skal fortsette med geofag, da jeg er redd det kommer til å bli veldig kjedelig. Nå vurderer jeg kjemi 1, men jeg er fortsatt rimelig usikker. I vg1 fikk jeg fem i naturfag. Mitt svakeste punkt var kjemi, der jeg lå på en femmer. I førsteklasse jobbet vi veldig mye med redoksreaksjoner og elektrolyse, og jeg må si at det var svært mye pugging i kapitlene, spesielt om elektrolyse. Hvordan er egentlig kjemi 1? Er gode karakterer vanskelige å oppnå(5 eller 6)? Hvordan vil dere si vanskelighetsgraden er i forhold til fysikk 1(fysikk 1 synes jeg foreløpig er meget overkommelig)? Er det mye regning(vet at ikke regningen i kjemi skal være vanskelig,men....)? Synes regning er veldig spennende. På forhånd takk for gode svar!:-) Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 "svakeste" var en 5? Jeez. Tror du vil klare Kjemi1 veldig lett. Jeg fikk 4 i naturfag og 3 i kjemi, og jeg fikk 3'er til sommeren i Kjemi1. Og jeg gjorde ikke en eneste lekse.. Du burde jobbe litt med faget. Hvis du har det i deg. Lenke til kommentar
Contris Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Synes absolutt du skal gå for kjemi. Var i samme båt som deg for omtrent ett år siden. Fikk 5 i naturfag vg1, og var veldig skeptisk til å velge kjemi ved siden av R1, fysikk og engelsk. Long story short, kjemi endte opp som favorittfaget mitt og ble en glatt 6'er Har så langt ikke vært borti noe i nærheten av elektrolyse eller redoksreaksjoner. Regning er en naturlig del av kjemien, men ikke i noen spesielt vanskelig grad. Andregradslikningen blir veldig hyppig brukt. Gå inn på http://kjemienstemmer.cappelendamm.no/c175446/sammendrag/vis.html?tid=175447 hvis du vil ha en pekepinn på hva faget går ut på. Hvor mye pugging det blir kommer helt an på interessen du får for faget. Følger du godt med i timen trenger du knapt gjøre noe hjemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå