Velmont Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har windows2000 på denne maskina og et GeForce2 mx200 kort. Det har 64mb sdram og er ifra et ukjent firma. Når jeg spiller f.eks cs eller sven co-op som er half-life mod'er så henger pcen seg. Disse spillene krever ikke stort. Om jeg spiller Halflife så tar det litt lengre tid før den henger seg og det skjer ikke like ofte. Av og til henger bildet seg i Windows, men lyden kjører videre. (men pcen tar ikke imot signaler lengre). Jeg lurer på om det er 3dkortet mitt som er skyld i at pcen henger, jeg vil ikke kjøpe nytt kort om det er noe annet. ----------- Og, er det noen måter jeg kan teste dette med? En benchmark e.l. som kan finne ut problemer? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 kan det vere temperaturen i maskinen din? prøv med kabinettdøren åpen o.l. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Har vert borti et lignende prob, en kompis hadde et kort (uten vifte) monterte en på og prob var løst, vet ikke hvordan det er med ditt. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Nå prøvde jeg Q3 som kjørte i ca 10min før det hang. Også Urban Terror, en q3 mod, den ville ikke starte engang. Vifter har jeg en del av, nå er romtemperatur 24 grader, jeg har ingen vifte på gpu, men har kjøleribbe og en vifte rett over. Har heller ingen temperaturkontroll på dette gamle kortet. Det beste blir vel å låne et nyere kort av noen andre også prøve det.. Men spørs om jeg finner noen med kort. (jeg vil ikke kjøpe nytt kort om det ikke funker uansett, som tidligere sagt) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 PS: det kan også vere en kombiasjon med rambrikkene,har nylig skiftet rambrikker i en maskin med samme kort og samme prob,hun hadde apacer brikker tok ut disse satte i corsair og den maskinen er stødig som fjell, dette bare som et tips. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg fikk låne et PCI GeForce 4 MX (ettellerannet). Og det funker KJEMPE! Jeg får spillt QuakeIII: Urban Terror og greier. Tøft. Men kan jo enda være AGP porten som er ødelagt, men jeg satser på at det var kortet som var ødelagt. (Jeg klokka 1,8ghz pcen til 3,5mhz en gang, jeg var ung og dum, kortet tok sikkert skade(selv om pcen ikke starta)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå