Scones/w/bones Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg skal gå til innkjøp av en netbook (mini-pc) som skal brukes som vert for VST instrumenter. Dvs. koble til en MIDI-controller, et lydkort, og bruke netbooken til å spille av software-instrumenter. Jeg kommer enten til å kjøre en veldig nedstrippet versjon av XP, eller en linux-distro som f.eks Ubuntu Studio. Jeg har sett på netbooks med Atom N450/N470, og N455/N475. Minimum-krav på de VST-instrumentene jeg kommer til å bruke er 1,4 GHz. Atom N-serien er 1,6 og 1,8 GHz. I løpet av høsten kommer Asus og Acer til å komme med netbooks med Atom N550-prosessorer med to kjerner. De kommer da til å være (litt) dyrere enn de modellene jeg ser på nå (ettersom de er ny). Spørsmålet er da: kommer ytelsen til å bli så mye kraftigere med atom N550 at det er verd å vente, og verd de ekstra 1000 kronene? Og klokkefrekvensen blir jo senket pr. kjerne på en dual core. Er de likevel mye bedre i ytelse (til VST-avspilling altså)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå