Gå til innhold

Oppdatert: Oppgradering av 3 år gammel gamer-pc

Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær pc som består av følgende:

* MSI hovedkort

* Q6600

* 4 GB DDR2-ram (PC5300)

* 8800 GTS 640MB

* Standard 7200 rpm disker

Har bygget pc'en selv, så skulle nok klare å bytte ut aktuelle komponenter. Det jeg lurer på er hvor mye/hva jeg burde bytte ut for å få en god oppgradering? Er faktisk første gang jeg oppgraderer, så går litt på semi-utrygg grunn her, men slik jeg ser det har jeg følgende valg:

1. Bare kjøpe nytt skjermkort. Har en mistanke om at det er dette som hindre meg mest i dag. Om jeg går for dette kan jeg sikkert prøve å overklokke CPU og minnet til en viss grad, evt. kjøpe nytt minne (f.eks dette)

2. Kjøre på med "full" oppgradering a la dette.

Det overordnede målet med oppgraderingen er å ha mulighet til å spille SC2 og Mafia2 på full grafikk.. Hvilke av valgene ovenfor er best i deres mening, hva gir best value for money? Setter også stor pris på alternative forslag til min handleliste eller forslag til skjermkort (om jeg går for valg 1) som gir mye for penga.. :)

Endret av Schlesien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en stasjonær pc som består av følgende:

* MSI hovedkort

* Q6600

* 4 GB DDR2-ram (PC5300)

* 8800 GTS 640MB

* Standard 7200 rpm disker

Ville gitt pcn et år til.

Bytt til et radeon 5850 og en intel SSD 80 eller 160gig siden det er slikt som gir merkbar bedre brukeropplevelse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ville nok tatt en full oppgradering.. Men ville valgt andre komponenter.

Varenummer: 479156 + Varenummer: 592617

Varenummer: 606434 >> Kjøpe nytt skjermkort ved senere anledning.

Varenummer: 606614 >> God pakke om du har råd til denne.

Det viser seg at en oppdatering må skje nå, da MSI-hovedkortet mitt har avgått med døden. Ganske utrolig at det skjedde dagen etter at garantien var utløpt..

Har vært så heldig(?) at jeg har fått et skjermkort av en venn (XFX 5670), så da trenger jeg ikke kjøpe dette med det aller første - regner med at dette holder en liten stund. Så det jeg trenger er: CPU + RAM + Hovedkort.

Jeg har sett på følgende, hva tror dere om en slik oppgradering?

CPU + HK: i5 760 + ASUS HK

RAM: Corsair 4GB DDR 1600 Mhz

Lenke til kommentar

er vel fortsatt skjermkortet som holder tilbake den pcen selv med det gamle oppsettet.

kjører c2d 8400 +4 gig 1066 ram og et ati 4890 skjermkort. Drar fortsatt dem fleste spill uten nevneverdige problemer kjører 1920*1080 oppløsning. blant annet spill som bad company 2 og medal of honor 2010.

Dersom hovedkortet døde på grunn av fabrikasjonsfeil så er det fortsatt 5 år som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...