Gå til innhold

Tur til Thailand for par :) hvor bør vi dra?

YaegeR

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har tenkt å reise til thailand utpå nyåret, men vet ikke hvor i Thailand vi skal reise. Er jo så mye å se! Vi vil vel helst ikke havne i festemekkaet, men en plass der vi kan gjøre litt av hvert, som snorkle, besøke phiphi øyene(hørt at de er vistnok veldig vakre)

Phuket har jeg vurdert da en kamerat og hans kjæreste hadde det flott der.

hmm, alt av innspill setter jeg stor pris på :) !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kort vei fra himmel til helvete i Thailand. Fra "kjøttmarkedet" i Patong blir det gradvis roligere når man går til Karon, Kata og Kata Noi. Så spørs det hvor rolig dere vil ha det. Jeg endte opp på Kata da jeg var der for mange år siden.

Phuket er et greit utgangssted for utflukter til Phi Phi, Similan og Phang Nga. Skulle jeg droppet en av disse ville jeg droppet Phi Phi. Similan er ett av verdens beste steder for dykking og snorkling er også bra der. Øygruppen ligger langt uti havet og det er veeeldig sannsynlig at både delfiner og flyvefisk vil følge båten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phang_Nga_Bay

http://www.dnp.go.th/parkreserve/asp/style1/default.asp?npid=212&lg=2

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ta buss eller tog til Malaysia og kom deg til Perhentian (øst for Malaisya, hvor man kan ha det helt rolig, eller bo ved long beach som er på en egen øy..). Perhentian var veldig sydhavsparadis. Samtidig likte jeg godt atmosfæren på Tioman (flere timer øst for Kuala Lumpur med buss), men selve øyen var mindre fin, og det var noen veldig innpåslitne fluer der da vi var der.

Phuket er ikke noe du reiser til i Thailand; jævla chartersted.

Råtips - blir du kjørt med båt til en eller annen øde "Monkey Beach" - pass på, det er apekatter der som går gjennom bagasjen din når du er ute og svømmer.

Lenke til kommentar

dra heller til Perhentian eller Filippinene. Thailand har blitt som Mallorca og grand canaria. alt for mye charter turister. Thailand var også overraskende dyrt i forhold til resten av sør øst asia

har aldri blitt så skuffet over et ferie sted som sør thailand.

Lenke til kommentar

chartersted? som at det man nesten kan betale med NOK, og på ethvert gatehjørne står det en svensk timeshare selger?

Kan sikkert betale med NOK, men det var mer at i Phuket treffer du minst 100 nordmenn som er på charterferie. Vi ler av Charter-Svein her i landet, men han er langt i fra noe unikum når det kommer til å være "Charter-Svein" i utlandet. Fellestrekket for "Charter-Svein" er at de drar til "syden" uansett hvor i verden det er, samt at de søker norske og nordiske restauranter og diskotek. Alle er selvsagt veldig fornøyd med den billige alkoholen og været, men ellers så savner de alt i Norge.

Jeg pleier stort sett å holde godt kjeft når jeg hører at det er nordmenn i nærheten av meg i utlandet eller nærmere bestemt "syden". Vil nødig bli innlosjert i "flokken" deres.

Buss er forøvrig langt mer komfortabelt å kjøre der nede enn i Norge (men ikke kjør økonomiklasse, den tilsvarer de norske langrutebussene eller verre). Stort sett var setene som stresslesser man kunne legge nesten helt ned uten å forstyrre folk foran og bak. Unntaket var selvsagt da vi ble lurt inn i en Toyota Hiace og kjørte 7-8 timer til grensen mellom Malaysia og Thailand.

Et ekstremt bra hjelpemiddel, både til planlegging i Norge, samt som guidebok underveis er Lonely Planet. Der står det hva man bør unngå, og kanskje et og annet godt tips på veien.

Lenke til kommentar

Man kommer langt med 30k. Flybilletter koster vel rundt 6-7k pr pers t/r. Hotell i Bangkok er greit å ha bestilt, iallefall første og kanskje siste natten. Bodde en gang på Bayoke Sky - den gang verdens høyeste hotell. Artig sted med god frokost - kanskje det "fineste" hotellet jeg bodde på i Bangkok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...