Gå til innhold

Forslag til surroundanlegg til ca 15000


Anbefalte innlegg

Det nærmer seg at jeg skal få lov til å anskaffe meg et hjemmekinoanlegg. Da trenger jeg jo bl.a. en lydpakke.

 

Jeg setter stor pris på alle her inne som tar seg tid til å svare på spørsmål og lage guider. Jeg har prøvd å lese guidene, men jeg kommer dessverre ikke helt i mål, så det hadde vært veldig kjekt om noen ahdde tatt seg tid til å hjelpe meg.

 

Jeg er avhengig av å kunne koble til følgende:

- Riks-Tv mottaker med HD-signaler

- PS3

- Lydkilder som datamaskin, mp3spillere osv

 

Deretter trenger jeg å få sendt bilde ut til en HD-prjektor (håper inderlig det holder med en enkelt kabel fra receiver/forsterker).

 

Jeg tenker å bruke PS3 som blu-ray spiller. Er det å anbefale?

 

Jeg har forsøkt å søke meg frem til en pakke. Hadde i utgangspunktet tenkt ca 10 000, men det ble fort 15 000... Er dette noe å anbefale?

 

Jamo S 606 HCS 6

Jamo Sub 250

Denon AVR-1910 (eller 1911? Er dette en ny og bedre versjon?)

 

Passer dette i det hele tatt sammen?

 

Setter pris på om det er noen som har gode billigere forslag også. Utseende har veldig lite å si. Dette er stue nr 2 så madammen får ikke legge ned veto :)

Endret av arw*1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS3 er en helt kurant bluray spiller. Dersom du allerede har det, så ser jeg ingen vits i å bruke noen tusenlapper på en litt bedre spiller, som du kanskje ikke klarer å se forskjell på en gang.

Projektoren kobles til med en enkel HDMI-kabel.

 

Oppsettet ditt ser ut som er bra alternativ. Jeg ville kanskje gått for HCS 3 (som er samme pakken uten sub og 1500 billigere), droppet jamo 250, og heller gått for en JBL ES 250P. Denne selges for 5500 på soundgarden, men netshop har den trådløse utgaven for bare 3000: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=139713

Dette er en ypperlig sub, som fikk meget god omtale i bladet hjemmekino sin test av subwoofere.

Komplett har også et godt tilbud på Onkyo 608 til 3000: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594835

 

Til sammen blir dette ca 11 500 uten frakt. Da har du også litt til overs å bruke på kabler.

Om du vil ha det litt billigere vil jeg foreslå å kjøpe pakken uten sub. Jamo S606 leverer godt med bass, og kan klare seg fint uten en egen woofer i medium/små rom.

Lenke til kommentar

Forsterker: Marantz eller Onkyo ca 4000kr

Høyttaler: Klipsch rf62 ca 5000kr

Sub: Xtz 99.w10 3000kr (eventuell w12 til 4000kr)

Center: Klipsch rc62 2800kr

 

Uten bakhøyttalere kommer du under 15 lapper, dette hvis du kjøper alt nytt. På bruktmarkedet på avforum.no ligger det blandt annet et par rf62 og en xtz 99.w12. Da får du fort råt til bakhøyttalere også :)

 

Dette vil spille skjorta av Jamo oppsettet i post 1, og da spesielt til film.

Lenke til kommentar

Ja det er klart, men vil holder oss til prisen oppgitt i topic :)

 

Klipsch er forresten helt rått på film, Men blir det litt dyrt kan du også ta en lytt på Klipsch synergy serien. Da er prisen nærmere Jamo. De skal forresten ha både jamo og klipsch synergy på Soundgarden.

 

Helgetilbud er det visst også på Klipsch f1: http://www.soundgarden.no/offers.cfm?path=258

Endret av magb
Lenke til kommentar

Personlig er jeg mer glad i lydbildet til Onkyo. Går du for Denon så pass på å velge en med HDMI 1.4a, bl.a nevnte AVR-1911.

 

Onkyo's 608 har innmontert kjølevifte for å forhindre overoppheting, hvordan det er med Denon's 1911 er jeg usikker på. Vet det har vært en del klager både på Denon's og Onkyo's tidligere modeller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er Jamoene kjøpt. Det ble:

 

Jamo S 606 HCS 3, kr 3000 på Lefdal (!)

Jamo Sub 250, kr 2000 på Komplett

 

Da er spørsmålet: Hvilken forsterker skal jeg velge. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Denon AVR-1911. Men det finnes jo billigere versjoner med HDMI 1.4a og minst 3 HDMI inn og 1 HDMI ut. Er det noen som har noen formening om de følgende (er noen av dem for svake for valgte høyttalere):

 

Denon AVR-1911, kr 4000 på Hifiklubben

Denon AVR-1611, kr 3000 på Hifiklubben

Denon AVR-1311, kr 2000 på Hifiklubben

 

Onkyo TX-SR608, kr 3500 på Lefdal

Onkyo TX-SR308, kr 1500 på Lefdal

 

Her er det jo ganske store prisforskjeller, uten at jeg kan se store forskjellene på spesifikasjoner. Spørsmålet blir derfor: Er det noen av disse som er for svake for de høyttalerne jeg har valgt? Jeg ser ikke for meg at jeg trenger 7.1 i fremtiden.

 

Er det evt andre ulemper med de billigste som jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar

Har selv Onkyo's SR-TX508 sammen med Jamo's S606 og dette spiller rått uten bruk av sub. Onkyo SR-TX608 er selvfølgelig en del kraftigere og støtter oppskalering av bilde uansett inngang til HD 1080p med en "Faroudja DCDi Cinema"-prosessor som gjør seg veldig bra ved bruk av DVD. SR-TX608 har flere HDMI innganger, egen VGA/PC-inngang og er THX-godkjent.

Lenke til kommentar

Har selv Onkyo's SR-TX508 sammen med Jamo's S606 og dette spiller rått uten bruk av sub. Onkyo SR-TX608 er selvfølgelig en del kraftigere og støtter oppskalering av bilde uansett inngang til HD 1080p med en "Faroudja DCDi Cinema"-prosessor som gjør seg veldig bra ved bruk av DVD. SR-TX608 har flere HDMI innganger, egen VGA/PC-inngang og er THX-godkjent.

 

Men hva med 308?

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke testet Onkyo TX-SR308 men utifra spesifikasjonene så skal den ikke yte så mye som sine storebrødre. Hvis du ikke er veldig opptatt av masse kinolyd med rare navn men kun ønsker god lyd så vil jeg nok tro at Onkyo TX-SR308 kommer til å fungere tilfredsstillende for deg i lang tid.

Lenke til kommentar

Jeg testet 308 på noen medium størrelse klipsch andre dagen, og jeg fikk bare følelsen av at den ikke helt hadde futten til å følge opp bassen skikkelig. Og hele forsterkeren føltes ikke like bra som noen av sine større brødre. Tror du fort tjener på å gå opp et lite skritt til 508.

 

Det er jo alltids en mulighet for at det er innbillning, men jeg hadde samme følelsen 307, og yamaha v365. Dog, ikke samme følelse med nye v367, men den koster vel mer enn 508 uansett, og der tror jeg den taper.

Lenke til kommentar

Juhuuu! Takker så mye for svar.

 

Nå blir det høyttalere, sub, projektor, lerret, PVR-mottaker og forsterker til den nette sum av 18400. Ikke dårlig.

 

Jamo S 606 HCS 3, kr 3000 på Lefdal (!)

Jamo Sub 250, kr 2000 på Komplett

Onkyo TX-SR508, kr 2200 på Lefdal

Benq W1000+, kr 6000 på netonnet

Grundig PVR mottaker, kr 2500 fra RIKSTV

Rammelerret Kingpin 210, kr 2700 på netonnet

Lenke til kommentar

Kjøpte selv jamo s606 og er også på jakt etter forsterker. Har planer med å kjøpe jamo sub 250, men ikke før om et par måneder. Trenger en relativt billig forsterker, og har sett på 308 som ble nevnt tidligere her i tråden. Er disse kun søppel, eller vil det være mer enn nok for en førstegangskjøper av sorroundannlegg som verken har peiling på lyd, er vant med tv-høyttalerene og tillegg har et gutterom på 10 kvadratmeter? Kommer som trådstarter til å koble opp mot ps3, lydkilder og alltiboxen fra eb.

 

Vil Onkyo TX-SR308 være passende for meg, som ikke har store planer om å bygge på mer, annet enn en sub og som har lav økonomi for tiden? Er det slik at jeg må ha en sub i tillegg for å få bass?

 

Er grønn innenfor dette, men ønsker å lære så hadde satt pris på svar og forklaringer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...