glennm95 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hei! jeg kjøpte 4GB XMS3 minnebrikker... men en av de var def. jeg sendte retur forspørels og fikk godkjent. MEN betaler jeg Frakten på noe som var DOA? (defekt on arrival) Lenke til kommentar
enol Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Hei, dette må du. Om de ikke sender ut sendigsseddel til deg. Spørs hvilken policy de har. Du får evnt ringe å spør supporten der du har kjøpt brikkene. Endret 30. august 2010 av enol Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Måtte gjøre det samme selv. Dette var Corsair. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 du skal selvfølgelig få disse pengene igjen.. hvis du kjøpte de fra en norsk butikk. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Skal man? Jeg måtte betale frakten da jeg sendte de inn, og fikk regning fra UPS da jeg fikk de tilbake. Endret 30. august 2010 av wingeer Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Ja, du som kunde skal ikke ha noen utgifter for en ødelagt vare. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Skal man? Jeg måtte betale frakten da jeg sendte de inn, og fikk regning fra UPS da jeg fikk de tilbake. UPS mot Norsk Nettbutikk? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg kjøpte gjennom komplett.no, men henvendte meg direkte til produsenten for minnebrikkene; Corsair. Jeg lurer faktisk på om jeg tok kontakt med komplett.no først, og de ba meg gjøre det. De har visst sin base i Nederland, og jeg måtte sende det dit. Jeg fant det litt "frekt" at de sendte meg regning på frakten tilbake igjen. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Når du kjøper på postorde og får defekt vare har du krav på å få dekket returfrakten. Hvis du derimot benytter deg av angreretten må du selv betale returfrakten. Dette er to ting som ganske enkelt er lovefestet og dermed ikke tema for diskusjon. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg kjøpte gjennom komplett.no, men henvendte meg direkte til produsenten for minnebrikkene; Corsair. Jeg lurer faktisk på om jeg tok kontakt med komplett.no først, og de ba meg gjøre det. De har visst sin base i Nederland, og jeg måtte sende det dit. Jeg fant det litt "frekt" at de sendte meg regning på frakten tilbake igjen. Hvis Komplett ga deg beskjed om å sende varen direkte til produsent, så blir det Komplett som skal dekke frakt og andre utgifter. Men når en vare er defekt, så bør man logge seg inn på mine sider, og melde fra om retur av varer pga garanti/reklamasjon. Hvis Komplett ikke har anbefalt deg å kontakte produsent selv, så vet jeg ikke om hvem som vil dekke fraktkostnadene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå