Gjest medlem-98070 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Har en BMW 520i 97 mod jeg har litt bremsproblemer med. Da jeg kjøpte den tok jeg en naf test som viste at den hadde en rustskade på bremseskiva bak. Selgeren skulle fikse det og valgte å bare slipe istedet for å bytte. Ikke lenge etter hadde jeg den på service, og da viste det seg igjen at det var rustskade på bremseskiva. De skulle også skifte bremseveske, men da ville de skifte slangene også i samme slengen, så jeg drøyde det litt pga det ikke er lenge til EU kontroll og jeg skal gjøre det selv. Nå for ikke lenge siden begynte abs-lampen å lyse (den kommer og går litt). Og når jeg bremser, spesielt i lave hastigheter rett før bilen stopper, kommer det ulyder + det kjennes på bremsedalen som når man bremser på is og abs'en kicker inn. Hva kan disse ulydene skyldes? Har det noen sammenheng med at abs'en har gått? Har tenkt å bytte bremseskiva bak nå, burde jeg ta begge to i samme slengen? Hva kan jeg gjøre for å løse problemet med ulydene, og hvordan fikser man egentlig abs'en? Jeg starta med å sjekke sikringene, men så enkelt var det ikke:P hehe Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Bump. :0 Har hørt ulydene kan skyldes slitte bremseklosser, men jeg sjekka de idag og de virker helt fine egentlig. Uansett så er vel symptomet på slitte bremseklosser pipelyder? Jeg hører ikke pipelyder, det er mer som den lyden når man bremser på is med abs. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Bare så det er sagt så er jeg ingen bilmekaniker, men jeg har hørt at ABS-følerne på E39 er ganske skjøre. Tror det skal være ganske lett å bytte dersom du kan skru litt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Har hørt det kan være skadet abs ring som gjør at abs'en slår inn når den ikke skal, og det er det det føles ut som når det skjer. Men jeg har null peil... :S er det en abs ring for hvert hjul? Hvordan sjekker jeg? Hvis det er det så forklarer det vel både "ulydene"/merkelig bremsing og abs lampen. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Prøv www.bimmers.no Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Allerede postet der... hehe. Men skulle sjekke om det var flere meninger å få her mens jeg venter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå