Aetius Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Som topic angir så er det nå omtrent to måneder siden jeg bestilte VDSL i form av et Next3-abo fra NextGenTel. Det var riktig så mye rot i begynnelse, med at de ikke klarte å registrere min bestilling av VDSL samtidig som de registrerte min flytting til 379 meter fra sentralen, og en masse annet, men enden på visa er at de ikke kan gi meg en dato, og heller ikke en grunn til forsinkelsen. Er det noen andre som har erfaring med edtte og så vet hva som er å betrakte som normal leveringstid for et VDSL-abo? jeg begynner å få nok, og vurderer å dumpe hele NGT og heller gå for Powertech (grøss!), men de sier det tar 3-5 uker å levere (og for alt jeg vet klarer ikke de det heller). Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det kommer helt ann på når du meldte flytting? Si at du meldte flytting i starten av Juli, så tar det vanligvis 2-6uker å få flyttet linjen (avhengig av montører som gjør dette), så må de ha en omkobling til VDSL2 i sentralen i ettertid om flyttingen gikk som normalt (tar vanligvis ca 2uker). Anbefaler at du ringer NGT, evt logger inn på kundesidene hos de og chatter med de, de pleier å gi et meget fornuftig svar Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Du misforstår. Sikkert jeg som ikke forklarte det godt nok, men enkelt sagt er dette saken: Jeg bestilte oppgradering fra ADSL2+ til VDSL samtidig som jeg meldte flytting. Det tok riktignok lengre tid enn de oppga å få linjen flyttet, men det er nå halvannen måned siden det skjedde, uten at noen VDSL-linje har dukket opp. Hva kundeservicekontakt via chat eller telefon angår, så er det nettopp de som aldri kommer med noe fornuftig svar, og ikke sier noe som helst om når jeg kan forvente å få VDSL, eller hva forsinkelsen skyldes. Endret 1. september 2010 av Aetius Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Du misforstår. Sikkert jeg som ikke forklarte det godt nok, men enkelt sagt er dette saken: Jeg bestilte oppgradering fra ADSL2+ til VDSL samtidig som jeg meldte flytting. Det tok riktignok lengre tid enn de oppga å få linjen flyttet, men det er nå halvannen måned siden det skjedde, uten at noen VDSL-linje har dukket opp. Hva kundeservicekontakt via chat eller telefon angår, så er det nettopp de som aldri kommer med noe fornuftig svar, og ikke sier noe som helst om når jeg kan forvente å få VDSL, eller hva forsinkelsen skyldes. Har ikke missforstått. Når man melder flytting så melder man flytting på teknologien man sitter på, så først må de koble deg opp på Adsl2+ for så å konvertere deg til VDSL2 (Telenor sine regler, tungvindt men sånn er det). Så det jeg lurer på er når du fikk linjen oppkoblet på ny adresse? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Så det jeg lurer på er når du fikk linjen oppkoblet på ny adresse? Husker ikke riktig, men montøren var på døren ikke så forskrekkelig lenge etter at jeg meldte flytting, så jeg kan tenke meg at det er ca seks uker siden jeg fikk ADSL-linje på den nye adressen. Jeg har forresten nettopp mottatt følgende mail fra NGT: Vi beklager forsinket levering av din VDSL2 linje,omkoblingen er oversendt til montørselskap (dette er kostnadsfritt) og vi har fått en bekreftet dato den 15.09 for omkobling. Grunnen til lang leveringstid er en intern svikt hos oss, samt ferieavikling hos våre underleverandører. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg kan bekrefte at entreprenører har grise-mye å gjøre fra juli ut september. TTT. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Da er det på tide med en oppdatering, på dagen da NGT lovte at jeg skulle ha linjen på plass. Jeg fikk klokken ti over elleve i formiddag følgende mail: I forbindelse med oppgraderingen til Next3 må vi gjøre en omkobling i telefonsentralen du er tilknyttet. Dette vil kunne ta to til fire uker. Når tidspunktet for omkoblingen er bekreftet, vil du bli informert om dette per epost. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Nå har jeg snakket med NGT: Mailen er en slags automail som ble sendt ut da de koblet om i sentralen, så den fysiske omkoblingen er med andre ord gjennomført. Men, de har klart å registrere at vi skal ha Next3 Mini og ikke Next3, som vi faktisk har bestilt. Vi har aldri så mye som nevnt Next3 Mini overfor NGT. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Nå har jeg snakket med NGT: Mailen er en slags automail som ble sendt ut da de koblet om i sentralen, så den fysiske omkoblingen er med andre ord gjennomført. Men, de har klart å registrere at vi skal ha Next3 Mini og ikke Next3, som vi faktisk har bestilt. Vi har aldri så mye som nevnt Next3 Mini overfor NGT. Høres merkelig ut. Dog er du først koblet til VDSL2 utstyr så er det ingen problem, om du får Next3 mini så tar det 1minutt å endre til Next3... er kun en profil som skal endres. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 ja, nå har vi i praksis ca 37 mbps ned og ca 16 mbps opp, så nå betrakter jeg det hele som i orden, med mindre linjen skulle vise seg å være ustabil eller NGT klarer å rote det til igjen på en annen måte. Faen, jeg sliter fremdeles med å få pausemusikken til NGt ut av hodet, jeg har hørt så mye på den de siste ukene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå