CoaX- Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Min trådløse ruter står i dag ca 30 meter og en 4-5 trevegger unna mitt bruksområde. Hadde fra før en 3COM ruter, men kjøpte nylig en Jensen Air:Link 89300 LongRange Extreme-N på Elkjøp. Denne gav meg et signalsnitt på 32% noe forsåvidt var OK. Leste nå en test på dinside.no av en Netgear WNDR3700. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med disse trådløse ruterene og om de har like god rekkevidde. Det ville for meg være å foretrekke Netgears ruter da den har USB tilgang for eksterne harddisker. Begge har jo mulighet til å kjøre på b/g/n nettet, men Jensen ruteren har 3 antenner, og NetGear ruteren har ingen? Det burde kanskje ha litt å si for dekningsgraden, eller? Endret 30. august 2010 av CoaX- Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) 4-5 trevegger kan være tøft nok for et stakkars mikrobølgesignal. Er du på samme sikringsskap, så kan du jo sette opp homeplug mellom de to rommene. Aternativt kan du bruke Retningsantenne som forsterker signalet Forskjellen på de to routerne er nok minimal. Jeg vet at Buffalo WZR-HP-G300NH har ganske lang rekkevidde, men man snakker her om litt forbedring, ikke en revolusjon. En god antenne derimot, vil forbedre signalet som sendes og mottas vesentlig. Endret 30. august 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 4-5 trevegger kan være tøft nok for et stakkars mikrobølgesignal. Er du på samme sikringsskap, så kan du jo sette opp homeplug mellom de to rommene. Aternativt kan du bruke Retningsantenne som forsterker signalet Forskjellen på de to routerne er nok minimal. Jeg vet at Buffalo WZR-HP-G300NH har ganske lang rekkevidde, men man snakker her om litt forbedring, ikke en revolusjon. En god antenne derimot, vil forbedre signalet som sendes og mottas vesentlig. Takker for svar. Skal prøve å flytte ruteren til rommet ved siden av, slik at det blir 1-2 vegger færre for signalet å forsere. Kikket litt på den retningsantennen du linket til, hvilken inngang bruker den? Kan denne antennen benyttes på alle rutere? Tusen takk for svar! ^_^ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Ja, den kan brukes på de fleste routere og klientkort med skrupå-antenner. Det er RP-SMA som er standard på det meste untatt Linksys og noen andre særinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå