Hotvedt Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Heisann! Byttet ut den tre år gamle traveren, med; AMD PHENOM II X4 955 BE ASUS M4A87TD EVO CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 Alt går raskere, men likevel går det trått i spill. Har oppgradert alt av drivere. Noen som har noen forslag? Pcen kjører Win7 Professional, disken ble formatert før jeg la inn Windows på nytt. Edit; Skjermkortet er et HD4890 1GB. Endret 30. august 2010 av Hotvedt Lenke til kommentar
enol Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Heisann! Byttet ut den tre år gamle traveren, med; AMD PHENOM II X4 955 BE ASUS M4A87TD EVO CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 Alt går raskere, men likevel går det trått i spill. Har oppgradert alt av drivere. Noen som har noen forslag? Pcen kjører Win7 Professional, disken ble formatert før jeg la inn Windows på nytt. Edit; Skjermkortet er et HD4890 1GB. Går det bedre om du setter ned grafikken? Hva spill spiller du? Høres til rart ut om du har ny clean install av windows, og greie komponenter. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Spiller hovedsaklig COD:MW2, men også noe Left 4 Dead 2, og samme problemet oppstår i begge spill. Det går bedre om jeg setter ned grafikken, men selv om jeg kjører på "optimal performance" i MW2, så går det trått. Virker som om alt henger i 0,5sekund, noe som er utrolig irritende, og absolutt ikke holdbart! Også samme problem i CS Source, selv om ytelsestesten rapporterer om 100fps mer nå enn det jeg hadde på det gamle systemet. Prøvde først med nyeste ATI-driver, men har også prøvd med en eldre en jeg hadde liggende, men samme problemet oppstår fortsatt. Det er heller ingen varmeproblemer.. Endret 30. august 2010 av Hotvedt Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Også byttet disk nå, samme problem oppstår.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) PSU ? For lite Watt ? Endret 31. august 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 520W OCZ sak, så den skal da levere nok. Systemet mitt er ikke så strømspisende; kjører kun en disk, pluss cpu, hk, ram, gpu. Har ikke drev engang.. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Du har husket å bruke to strømkontakter inn til skjermkortet hvis det er 2 strøm innganger ? Eventuelt at du må oppgradere bios på hovedkort ? Endret 1. september 2010 av vivastar Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Bios oppgradert til nyeste ifra fabrikk, begge skjermkontakter i. Hjalp noeå klokke ned(!) cpu, men det er fortsatt ikke bra. Det fungerer greit en liten stund, men så begynner den å hikke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 520W OCZ sak, så den skal da levere nok. Systemet mitt er ikke så strømspisende; kjører kun en disk, pluss cpu, hk, ram, gpu. Har ikke drev engang.. Så du sier det ja... Slike feil kan forekomme hvis Psu ikke er 100% stabilt, hadde selv en Ocz 520W sak som jeg byttet ut pga mye variasjon på spenningene. Du bør i alle fall få sjekket volt på Psu under belastning som for eksempel i occt perestroika. Lenke til kommentar
Nissen123 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Heisann! Byttet ut den tre år gamle traveren, med; AMD PHENOM II X4 955 BE ASUS M4A87TD EVO CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 Alt går raskere, men likevel går det trått i spill. Har oppgradert alt av drivere. Noen som har noen forslag? Pcen kjører Win7 Professional, disken ble formatert før jeg la inn Windows på nytt. Edit; Skjermkortet er et HD4890 1GB. Hei en kammerat av meg har nesten samme maskin og samme skjærmkort den tullet også slik så han satte inn e 1000w strømforsning da ble det bra. Minimum Power Supply Requirement 500 Watt på det skjærmkortet da blir den litt skryp den du har skal ikke garantere att det er det men funka til kammeraten min. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Prøvd med en 600w OCZ EvoStream nå, men samme problem vedvarer. Alt fungerer riktignok fint hvis jeg klokker ned CPU.. Trenger jeg en endra kraftigere psu? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Prøvd med en 600w OCZ EvoStream nå, men samme problem vedvarer. Alt fungerer riktignok fint hvis jeg klokker ned CPU.. Trenger jeg en endra kraftigere psu? Om det går fint når du klokker ned Cpu så er det enten tegn på at : *At du har overklokket for mye. *At spenningene er for lave til cpu og at den klokker seg ned under belastning (typisk spill). Tar du den occt perestroika stresstesten jeg linket til? Kjør gjerne først Linpack, så gpu og til slutt psu. Si ifra hvordan det gikk her. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 CPU er klokket ned ifra fabrikklokk. Virket som om det hjalp å klokke ned, men samme viste seg igjen etter en liten stund med spilling. Har prøvd occt testen, men den stopper etter ca halvannet minutt, og klager på at cpu er for varm. Kjøleren er montert korrekt(dobbeltsjekket, påført Artic Silver på nytt), og er såpass kjølig at det er mulig å holde på den. Akkurat det samme gjelder med boxedkjøleren, cpu blir ikke veldig varm. Alikevel rapporterer occt at den når 125grader på pwm1(cpu) (Mener jeg å huske; Sjekkes opp når jeg kommer hjem ifra jobb). Hw-monitor rapporterer ikke om samme varmeproblem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå