hairball Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Har nydelig fått meg speilreflex og tatt masse bilder. Men til ettertanke så trenger jeg ikke bilder på max oppløsning (mellom 7-8mb) det tar meget med plass, finnes det et program som kan justere ned alle bildene i en mappe f.eks. uten av man må justere et og et bilde. Endret 30. august 2010 av hairball Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Ja det finnes. Jeg bruker gratisprogrammet Irfanview til slike enkle oppgaver. Lenke til kommentar
j-ew Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hvis du kjører pc finnes det en grei plug-in fra Microsoft (gratis)som heter ImageResizer. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Har nydelig fått meg speilreflex og tatt masse bilder. Men til ettertanke så trenger jeg ikke bilder på max oppløsning (mellom 7-8mb) det tar meget med plass, finnes det et program som kan justere ned alle bildene i en mappe f.eks. uten av man må justere et og et bilde. Jeg kan trygt anbefale deg FastStone ImageViewer (gratis) som jeg selv bruker som bildebetrakter, endre navn på flere bilder i en mappe eller jsutere bildestørrelsen. Du finner mer info og nedlasting her: http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm Lenke til kommentar
compus Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 eg kan trygt anbefale deg FastStone ImageViewer (gratis) som jeg selv bruker som bildebetrakter, endre navn på flere bilder i en mappe eller jsutere bildestørrelsen. Enig FastStone er raskt og gir gode muligheter for å tilpasse bildekvaliteten. (Du burde vel ha en backup med originalfiler?) Lenke til kommentar
johome Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg bruker Fast Stone Photo Resizer til dette. Bruker FastStone Image Viewer til noe annet. Microsoft sitt programm er ikke noe bra. Dårligere kvalitet på bildene... Lenke til kommentar
hairball Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Takker for alle gode tips, har testet både imageresize og faststone, synes bildekvaliteten var veldig lik på begge to, men faststone var mye raskere og man hadde en del mere valg. Så får bruke dem litt mere for å se hvem jeg liker best. Takk igjen. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Når du er i gang med å teste, hvorfor ikke også få med deg XnView også? Det er et program som kommer i samme kategori som Irfanview og fsiw Lenke til kommentar
salomo Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Det aller beste programmet etter min mening og enkelt i bruk er Pixresizer Endret 31. august 2010 av salomo Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det aller beste programmet etter min mening og enkelt i bruk er Pixresizer Ser ut som et bra alternativ. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Har nydelig fått meg speilreflex og tatt masse bilder. Men til ettertanke så trenger jeg ikke bilder på max oppløsning (mellom 7-8mb) det tar meget med plass, finnes det et program som kan justere ned alle bildene i en mappe f.eks. uten av man må justere et og et bilde. Har du tenkt å lage mindre kopier eller å endre størrelse på originalfilene? Personlig ville jeg aldri justert på originalene (dvs uten å ha en backup et annet sted). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå