Sunsi Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hei. Jeg ønsker å lage en drop-down box, der jeg kan velge mellom forskjellige land. Jeg klarer fint å lage den boxen, men det jeg trenger hjelp til er: Etter jeg har laget denne boxen, og F.eks valgt Norge, ønsker jeg å ha en nextknapp som tar meg til en ny nettside: "www.eksempel.com/no" Hvordan gjør jeg dette ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 <select onchange="javascript: window.location = '/' + this.value"> <option value="no">Norsk</option> <option value="en">English</option> </select> Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Takk for svar Fungerte veldig bra det! - Men er det mulig å lage det slik at jeg har en "next" knapp jeg må trykke på før browseren velger å forandre side? - Er det mulig å forrandre størrelsen på skriften i denne dropdown boxen? Endret 31. august 2010 av Sunsi Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Takk for svar Fungerte veldig bra det! - Men er det mulig å lage det slik at jeg har en "next" knapp jeg må trykke på før browseren velger å forandre side? - Er det mulig å forrandre størrelsen på skriften i denne dropdown boxen? <script type="text/javascript"> function MM_jumpMenuGo(objId,targ,restore){ //v9.0 var selObj = null; with (document) { if (getElementById) selObj = getElementById(objId); if (selObj) eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'"); if (restore) selObj.selectedIndex=0; } } </script> <form name="form" id="form"> <select name="jumpMenu" id="jumpMenu" style="font-size:24px;"> <option value="no">norsk</option> </select> <input type="button" name="go_button" id= "go_button" value="Go" onClick="MM_jumpMenuGo('jumpMenu','parent',0)"> </form> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå