Datamus Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Må sikkert ut på en lengre kjøretur med en bil som har røket girkassefeste. Er dette å ambefale? kan noe katastrofalt skje? Hva er egentlig ett girkassefeste? en slags gummikloss bare? kan den ryke helt av så girkassen detter av? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Er et gummifeste ja som støtter opp girkassa slik at den ikke skal hvile på skruene den er festa med. Hvis det kun er det ene feste som holder girkassa ville jeg ikke kjøre langt med det, men det er hvertfall ingen fare for at girkassa skal dette ned. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg kjørte med det jeg trodde var dårlig motorfeste i et par mnd, men som viste seg at bolten som gikk igjennom girkasse-festet med karosseriet hadde knukket. Dette resulterte i at girkassen ikke var festet i karosseriet. Det går helt fint å kjøre med, men du risikerer å slite ut motorfestene rimelig mye kjappere pga økt bevegelse og belastning. Du må også kjøre veldig mykt og fint. Rolig løsing av bil og aldri bråslippe gasspedalen. Du kan heller ikke "renne på girene" i feks kø, og så bare akselerere opp. Da vil motor dunke fram og tilbake og lage fæle ulyder. Er du dog forsiktig vil det ikke være noe problem vil jeg tro, men så vet jeg ikke hvilke type feste eller bil det er snakk om. Lenke til kommentar
Datamus Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 takker. Gikk fint =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå