Shotherra Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Når jeg er på lan hos kammmerater blir det ofte varmt på rommet når 4-5 pc står på!!! (tropenatt!!). Jeg har en amd og de er kjent for å lage varme! Det har seg det at pc blir for varm og da stiger tempen opp og det er ikke greit for min IBM 80GB!!!! Nå vil jeg ha en kaldere pc.... og fikk en ide: Dere vet sånne kjølebagger som man kan kople til 12V i bilen for at det skal bli kaldt nedi baggen, jeg har tenkt til å montere bare selve kjøledelen inni pc slik at det blir kaldere inni der... Skjønner? Det jeg lurer på er hvor man får tak i sånne lokk med kjøling innebygd i? trenger bare topen... Har noen hjemme men de skal jo brukes til sommerferien da.... (Hvis du ikke fårstår så skal jeg forklare nærmere) Lenke til kommentar
smoke Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Vi kjøpte en sån i sverige men vet ikke Hvor, Den koste ~600Kr. På svinesund, Tenkte på og montere den i pcen med en gang jeg så den. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 600 kroner? det var dyrt... Vil gjerne ha det mye billigere Lenke til kommentar
smoke Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg var ikke med og kjøpe den, men så den når jeg kom hjem. Den funka drit bra det var -grader i kjølebagen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 ja, det er derfor jeg vil ha en slik inni pc.. har en hjemme som jeg muligens kan låne! delig med kald pc.... tror jeg ligger under rom temp da! Lenke til kommentar
smoke Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Ja du kommer sikkert under romtemp. Men du kan ikke ha så mange åpniger i kassa. da "renner" alt av den kalde luften ut. Kondes tenkte jeg også på Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 det er meningen at det skal være gjennom lufting av pc..... kondens tror jeg ikke kommet til å få... den er ikke så sterk den jeg har hjemme... men skal teste den først da...... Lenke til kommentar
smoke Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Tror du må tette igjen noen av de største hullene i kassa vis du skal ha -grader i den. tenkte på Viftehull og store åpne hul Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 muligens det..... men først bare monterer jeg... og senere tetter igjen noen huller hvis det blir nøvendig... den kjøleren jeg har hjemme er ikke så kraftig at jeg kommer til å ha minusgrader, men under romtemp! Tror jeg Lenke til kommentar
smoke Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Ok, si i fra hvordan det går da. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Det skal jeg.. planlegger allerede! Lenke til kommentar
Dezibel Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Heisann. Til info kan jeg fortelle at de solgte slike kjølebagger for ca. 1 måned siden på Smart Club, Alnabru for 199,- (+ 100,- for de som ikke er medlemmer). Lykke til... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Heisann. Til info kan jeg fortelle at de solgte slike kjølebagger for ca. 1 måned siden på Smart Club, Alnabru for 199,- (+ 100,- for de som ikke er medlemmer). Lykke til... ok, takk. men hvor ligger stedet hen? Lenke til kommentar
daho Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Håper på at du kjører den 24/7 når du har startet den, brukte en slik en på tg til og kjøle colaen og når jeg slo den av for noen timer var det 2 dl vann i bunnen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Håper på at du kjører den 24/7 når du har startet den, brukte en slik en på tg til og kjøle colaen og når jeg slo den av for noen timer var det 2 dl vann i bunnen. ja, de fleste av oss får vel en tankevekker når det ligger vann i pc uten at du har "vannkjøling"! Jeg hadde tenkt til å testkjøre den... først når pc ikke står på når den er på...... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har en passiv radiator til vannkjølinga mi, et 7.8 meter langt kobberrør. Og det kjøler ikke så veldig godt, derfor tenkte jeg å legge denne "coil'en" i en slik kjølebag. Er det noen som har erfaringer med dette, eller lignende? EDIT: det virket ikke som folk skjønte hva jeg mente.... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 De solgte nettop noen sånne bager på elkjøp til 300kr.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 De solgte nettop noen sånne bager på elkjøp til 300kr.. Sier du det... Men det var jo bra da.... Står det i katalogen? (håper jeg kan prute litt, trenger bare topplokket ) Lenke til kommentar
Patience Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 De solgte nettop noen sånne bager på elkjøp til 300kr.. Sier du det... Men det var jo bra da.... Står det i katalogen? (håper jeg kan prute litt, trenger bare topplokket ) Heh.. prute? På 300,- kroner??? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 De solgte nettop noen sånne bager på elkjøp til 300kr.. Sier du det... Men det var jo bra da.... Står det i katalogen? (håper jeg kan prute litt, trenger bare topplokket ) Heh.. prute? På 300,- kroner??? ja, jeg synes det bare var litt mye, siden jeg bare skal ha topplokket..... Eller rettere sagt den kjøledelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå