Gå til innhold

Kjøle ned pc med Kald luft

Shotherra

Anbefalte innlegg

Når jeg er på lan hos kammmerater blir det ofte varmt på rommet når 4-5 pc står på!!! (tropenatt!!). Jeg har en amd og de er kjent for å lage varme! Det har seg det at pc blir for varm og da stiger tempen opp og det er ikke greit for min IBM 80GB!!!! Nå vil jeg ha en kaldere pc.... og fikk en ide:

Dere vet sånne kjølebagger som man kan kople til 12V i bilen for at det skal bli kaldt nedi baggen, jeg har tenkt til å montere bare selve kjøledelen inni pc slik at det blir kaldere inni der... Skjønner?

Det jeg lurer på er hvor man får tak i sånne lokk med kjøling innebygd i? trenger bare topen... Har noen hjemme men de skal jo brukes til sommerferien da....

(Hvis du ikke fårstår så skal jeg forklare nærmere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper på at du kjører den 24/7 når du har startet den, brukte en slik en på tg til og kjøle colaen og når jeg slo den av for noen timer var det 2 dl vann i bunnen. :shrug:

ja, de fleste av oss får vel en tankevekker når det ligger vann i pc uten at du har "vannkjøling"! Jeg hadde tenkt til å testkjøre den... først når pc ikke står på når den er på......

Lenke til kommentar

Jeg har en passiv radiator til vannkjølinga mi, et 7.8 meter langt kobberrør. Og det kjøler ikke så veldig godt, derfor tenkte jeg å legge

denne "coil'en" i en slik kjølebag.

Er det noen som har erfaringer med dette, eller lignende?

EDIT: det virket ikke som folk skjønte hva jeg mente....

Lenke til kommentar
De solgte nettop noen sånne bager på elkjøp til 300kr..

Sier du det... Men det var jo bra da.... Står det i katalogen? (håper jeg kan prute litt, trenger bare topplokket :D )

Heh.. prute? :roll: På 300,- kroner??? :shrug:

ja, jeg synes det bare var litt mye, siden jeg bare skal ha topplokket..... Eller rettere sagt den kjøledelen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...