Gå til innhold

skjermkort for gaming

Gjorken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal oppgradere PCen min nå, endelig.

Men det står mellom 3 skjermkort og jeg klarer ikke finne ut hva som er det beste kjøpte.

Valget er mellom de to XFX Radeon HD 5850 go 5870 og Geforce GTX460. Er det verd det å betale 1000- mer for 5870 isteden for 5850?

GTX - Min lenke

5850 - Min lenke

5870 - Min lenke

Siden det er en stund siden jeg har gjort noe med pcen min nå, og er ganske sikker på at prossesoren som vet at dette er feil formun men men. Hvor god prosessor bør jeg ha for å kunne kjøre disse skjermkortene på fult. som f.eks på Battlefield BC2 på maks grafikk. trenger jeg da hexa core eller holder det med en quad?

Takk for all svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hexa core har ingen effekt på spill generelt da det er kun noen promille av spill idag som støtter mer enn 4 kjerner, det er strengt tatt ikke så himla mange som støtter 4kjerner heller.

Greia er at du må ha en cpu som henger med skjermkortet. Opp til 5850 så klarer man seg helt fint med en nyere 2 kjerner mens de beste skjermkortene trenger en bedre cpu.

Hexacore er flott for programvare som støtter det, men det er som sagt ikke veldig mange, hverken av spill eller standard programvare som klarer å dra nytte av mer enn 4 kjerner.

Lenke til kommentar

Okei, så det blir nok en quad core. men er 5850 bra nok til å kjøre spill som f.eks. bf bc2 på maks grafikk uten å lagge? eller trenger jeg 5870 for det? :p noen som eventuelt vet om en quad core prossesor som jobber bra sammen med 5850/ 5870? :)

Lenke til kommentar

Ville gått for 5870 de er ikke så lang i fra hverandre i pris.

Når det gjeller prosessor så er det greit å vite hva du har i dag og hvilket HK.

Siden det er lenge siden du oppgraderte har du sikker ikke AM3 til AMD eller 1366 for intel?

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Når det gjeller prosessor så er det greit å vite hva du har i dag og hvilket HK.

Siden det er lenge siden du oppgraderte har du sikker ikke AM3 til AMD eller 1366 for intel?

Husker ikke hva prossesoren heter i hodet, men det er den første dual core'en fra intel. Skal også bytte hovedkort sammen med prossesoren og skjermkortet :)

Lenke til kommentar

Det rimeligste er nok da å gå for ren AMD løsning.

Da kan du liksågodt kjøpe den siste 6-kjernes prosessoren til AMD.

Finn HK med siste AMD brikkesett og gjerne 2 stk. PCIe plasser som støtter full 16 x 16 modus

i crossfire, Da kan du sette inn et 5870 kort til senere og kjøre i CrossFire.

Forslag til deler.

Alt 1 Prosessor 6 kjerner

Alt 2 Prosessor 4 kjerner

HovedKort

Husk at du ma ha minne som passer også.

Minnebrikker RAM

Vil du ha enda bedre prosessor finnes det en 1090T i Black Edition.

X6 i Black Edition

Vurder også ny strømforsyning 700W eller mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...