chanelene Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Har et bilbatteri som er +- 1 år gammelt, og vedlikeholdsfritt. Ikke hatt noe problemer, inntil for to dager siden. Kjørte bilen i tjue minutters tid, stoppet i fem minutter, og det var TOMT! Ikke så mye som en lyspære virket, og null lyd når jeg skrudde på tenninga. Ladet batteriet i et døgn, og da startet bilen fint. Hva tror du skjedde når jeg skulle starte bilen noen timer senere? Akkuratt det samme. Hva kan det være? Ingenting i bilen bruker strøm når den er avskrudd. Hjelp meg! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Tja, defekte dioder i generatoren kan tappe batteriet ganske så raskt. har du målt ladespenningen og hvilespenningen på batteriet? Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Setter en knapp på gåen dynamo. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Mål ladespenninga på batteriet når bilen går. Eller bruk et amperemeter og mål hvor mye det tappes når bilen ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå