Gå til innhold

ASUS N73JN-TY056V et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Skal gå ifra min stasjonære maskin over til bærbar da jeg rett å slett ikke har plass lenger :/ Drukte maskinen til none spill da jeg bygget den, men etter det har det bare blitt noe skriving også slått ihjel tid på nettet.

Så lurer derfor om dette er en grei maskin, har kjøpt den alt så er vel ikke så mye å angre på. Men synes det er greit å høre med dere gutta. Jeg fikk gi 4000.- for den av en kar som hadde hatt den noen uker bare.

Spec:

Produktbeskrivelse: ASUS N73JN TY056V - Core i5 450M - 17.3" TFT

Dimensjoner: (BxDxH) 42 cm x 28.7 cm x 3.9 cm

Vekt: 3.4 kg

Systemtype: Notebook

Innebygde enheter: Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Prosessor: Intel Core i5 450M ( Dual-Core )

RAM: 4 GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz ( 2 x 2 GB )

Kortleser: 8 i 1

Harddisk: 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

Harddisk (nr. 2): 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

Optisk lagring: DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM

Skjerm: 17.3" TFT 1600 x 900 ( WXGA++ )

Grafikk-kontroller: NVIDIA GeForce GT 335M

Videominne: 1 GB DDR3 SDRAM

Lydutgang: Lydkort

Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, Bluetooth 2.1 EDR

Notebook-kamera: Integrert - 2 megapiksler

Inn-enhet: Tastatur, touchpad

Strømforsyning: AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium - Dansk / Engelsk / Finsk / Norsk / Svensk

Hadde da tenkt å sette HDD:ene i Raid 0 å bare la maskinen være "orginal". Tanken på SSD disker melder seg, men vet ikke hva man ev. får ut av det. Har det på den stasjonære til OS. Er fornøyd. Men vet ikke om det er vært flere tusenlapper ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til 4000kr så var det vel et røverkjøp.

SSD er kult det hvis man har mye penger og dårlig tid. :thumbup:

Jo, tenkte meg at 4k for en 2 uker gammel pc i denne kaliberen ikke var så "gæli".

Men jeg har ikke testet Raid 0 på vanlige disker, Kun på mine SSD som jeg har nå. Gjør dette en stor forskjell på vanlige disker? Jeg har ikke behov for større intern HDD enn 320GB igrun, Derfor dette blei et tema.

Og er det ev. noen vits å oppgradere til mer/bedre minne på denne maskinen? Den kommer jo ikke å brukes til gaming, blir mer å sette den opp mot TVn å se en film i ny å ne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...