djgudleif Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Hei! Den siste tiden har det skjedd store forandringer i livet mitt. Det starta for 2 måneder++ siden, da min eks slo opp, og jeg sa opp jobben min av diverse grunner. Det var som å bli kvitt gammel klesvask, og jeg møtte min nye hverdag med større tro på meg selv enn jeg noen gang hadde hatt. Begynte å se på alle mennesker som mine venner, møtte alle med høflighet og smil. Ble mye mer sosial og jeg likte tilværelsen. Etterhvert begynte jeg å møte flere nye mennesker, deriblandt min nåværende kjæreste. Så skjedde det forandringer igjen. Jeg møtte som sagt henne, og naturlig nok noen av menneskene rundt henne, og hørte historier om mennesker som en gang var en del av hennes liv. Mange av disse menneskene var forferdelige på mange måter, måten de behandlet andre mennesker på var helt forkastelig. Slik det ble beskrevet hvertfall. Utrolig urettferdig at ei jente som henne skulle havne oppi sånne mennesker. Det slutta aldri å dukke opp nye mennesker, og jeg begynte å se at noen var virkelig drittsekker tvers igjennom. Nå, to måneder++ etter min "oppvåkning" kjenner jeg at jeg begynner å bli bitter igjen, på grunn av noen av menneskene jeg møtte og hørte om. Mister meg selv litt. Får vanskeligheter med å møte nye mennesker. Jeg overanalyserer dem og leser dem, merker dårlige vibber nesten altfor godt. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde veldig lite sosial intelligens, slik at jeg ikke merka slike signaler. Hvordan får jeg trua på menneskeheten igjen? Endret 29. august 2010 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Si opp jobben og dumpe dame igjen kanskje? 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Hahae. Men jeg DIGGER denne dama. Hun gjør meg bare sykt glad, hele tida. Men greia er at det bare er henne som gjør meg glad, og jeg ser på henne som det beste mennesket rundt meg. Men jeg vet at det finnes andre gode folk også, og vil gjerne åpne øynene for dem og få tilbake den trua på menneskeheten som jeg en gang hadde. (Ny jobb har jeg ikke funnet enda btw. ) Det blir uansett forandring når jeg flytter for meg selv for første gang, om ikke så veldig lenge. Kanskje det ligger noe der. Endret 30. august 2010 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Drittsekker tror jeg det finnes over alt, å jeg synes heller du skal være glad for at du har en antenne for slike... Kos deg med dama di og ta vare på dem som ikke har blitt merket rødt på radaren din. Du velger selv dine venner, og poenget er ikke å ha flest mulig venner, men best mulig venner. Mye bedre med tre skikkelig gode venner enn hundre sån midt på treet venner. Man har uansett ikke tid til så mange venner, så kort ned listen din og hold deg til den. Tryggheten vil nok komme tilbake når du får tingene på plass. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg har også opplevd å gå ifra det å stråle av positivitet til å føle at jeg blir dratt ned i en hengemyr av negativitet, Det første er at du må gjøre noe med miljøet ditt. Er du omgitt av negativitet så påvirker dette deg og suger langsomt positiviteten ut av deg. Fokuser mer på det positivite du ser i omgivelsene og folkene rundt deg. Jada, masse dritt å se, men det er også noe godt der. For min del hjelper det å gjøre ting som virkelig gjorde meg glad før. På en måte gjenoppdage positiviteten. Mest av alt hjelper det meg å komme meg vekk fra negativiteten, ha litt alene tid og gjøre ting jeg elsker. Gjerne med folk jeg er glad i også. Men det blir mer en midlertidig løsning for meg. Fjern elementene som ødelegger for deg. Fyll hullene med ting som gjør deg glad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå