SG_93 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 for ca 1 og en halv måned siden kjøpte jeg meg en Acer Aspire TimelineX 4820TG med en Intel Core i5 450M / 2.4 GHz ( Dual-Core ) prosessor og jeg bare tenkte litt i fremtiden hvis jeg ville skifte den ut til noe bedre om det var mulig og om det er noe jeg kan gjøre selv eller om jeg må sende den inn til Komplett? (har sett noen videoer på youtube men var en annen laptop) Takk For Svar Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Problemet med å bytte CPU på laptop er at den ofte er loddet fast til hovedkortet. Det er vel mulig å bytte, men er ekstremt mye jobb, og cpu er ofte ikke flaskehalsen om dagen uansett, trenger du en raskere maskin er det lettere å bytte RAM og legge inn en SSD i stedet for. Lenke til kommentar
jmhdj Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Det er ingen laptop cpuer i dag som er loddet til hovedkort. Må bare passe på cpu socket type og om bios støtter denne nye cpu. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 så er det noe jeg kan gjøre selv og hvordan når jeg bestiller ny prosessor hvordan vet jeg at den passer P.S er ikke så god med dette så hva er forsjell på CPU å prosessor Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Problemet vis du ønsker å bytte prossesoren i din 4820TG er varme, en kraftigere prossesor vil tilsi mer varme, noe som igjen gjør at pc'en din sannsynligvis kommer til å overopphete. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 det har jeg tenkt på siden den blir fort varm allerede så har sett litt på "Laptop Cooler Pad" men da må den stå på hele tiden når jeg bruker pc,en Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 hvordan får jeg tak i de riktige delene og hvordan vet jeg at de er de riktige delene ? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvis du ikke bytter ut harddisken i en SSD så vil du ikke merke noen forskjell med en raskere prosessor. Hvorfor skal du bytte prosessor uansett? Er rimelig sikker på at det er grunn til å miste reklamasjonsretten, noe som er tåpelig å gjøre med tanke på at den er 5 år i Norge. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 P.S er ikke så god med dette så hva er forsjell på CPU å prosessor CPU = Central Processing Unit Prosessor og CPU er samme enhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå