mehmeh Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Kult hadde det vært ja. men teknisk sett er det vel litt for vanskelig å levere slike løsninger. Telcontar Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hei, det er flere ting som gjør dette vanskelig. Fordi at bærbare datamaskiner er alt-i-ett løsninger er det vanskelig å kjøpe deler og dermed bygge PC-en fra grunnen av. De fleste delene i en bærbar datamaskin er laget for å fungere sammen med hverandre. Bortsett fra prosessor, harddisk og RAM. Skjermkortet er f.eks. loddet på hovedkortet i mange tilfeller. Tror du at mange klarer dette eller? :smile: Hvor lett er det å få kjøpt en 15" LCD-skjerm til et barebone og få denne til å passe med tanke på dimensjoner (at den f.eks. ikke stikker ut) og tilkobling :wink: Mange produsenter kjøper kun skjelettet fra produsenten og legger til prosessor, minne og harddisk selv, da dett er mulig å bygge selv. Eksempler på slike produsenter; Crest, Best og Zepto. Standardisering er også et viktig stikkord her. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Men det må jo være mulig å hvertfall bytte ut hele hovedkort med ferdigloddet CPU osv? Da slipper man å kjøpe skjerm tastatur, harddisk, og tastatur, dvd-rom, og "kabinettet" Er ikke det en god idé så vet ikke jeg ! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 I og med bærbare PC'er Har et Komplter For Alle blad, der har de bygd inn en PC i en LITEN Pizza boks! Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 22:17, Kenny000 skrev:Men det må jo være mulig å hvertfall bytte ut hele hovedkort med ferdigloddet CPU osv? Da slipper man å kjøpe skjerm tastatur, harddisk, og tastatur, dvd-rom, og "kabinettet" Er ikke det en god idé så vet ikke jeg ! CPU-er er ikke loddet på lenger. Det var det i eldre systemer dog. Men nå benyttes det sokkel som vanlige PC-er Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Det var vel ikke akkurat det som var poenget mitt, men men.... :smile: Du skjønner jo fordelen med poenget mitt? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Det går fint at bytte HK på bærbare så lenge det er innenfor samme modellserie. Det finnes jo pr. idag nesten ikke noen standardiserte HK for alle bærbare, slik som for stasjonære pc'er. En annen ting med komponenter for bærbare er at de er svindyre, en ferdig sammensatt maskin er mye billigere enn å bygge selv (selv om dette ikke er mulig pr. idag). Telcontar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå