Gå til innhold

Hjelp til ny sykkel med navgir


Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel DBS med Torpedo 3 speed navgir. Er veldig glad i konseptet med skjult og vedlikeholdsfritt girsystem, og er derfor fast bestemt på at min neste sykkel skal også ha navgir. Merkelig nok ser jeg svært få sykler til salgs i dag med navgir.

 

Shimano Alfine og Rohloff Speedhub ser jeg mange skryter av, men får man kjøpt sykler i Norge med disse? Eller er det vanligere å kjøpe disse løse og "bygge" sykelen selv?

 

Det er primært en hybrid / by-sykkel jeg er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selges i Stavanger og, men regner med det ikke hjelper deg så mye. :)

 

Felt er generelt sett litt knotete å få tak i utenfor Rogaland ja.

 

Hehe, for meg går nok Sandnes og Stavanger for det samme ja :)

 

Ser den koster ca 10.000 kr, mens man får Scott med 7-trinns navgir for 4000 kr. Er Felt en såpass mye bedre sykkel at det forsvarer prisen?

Lenke til kommentar

Søkte på google og fant denne: http://sykkel-butikken.no/index.php?nr=90&case=4&id=192&idkategori=104&startrow=

Spørsmålet er om den sykkelen du fant har Alfine?

Du får i de fleste tilfeller det du betaler for...

 

Oi, en Scott med Alfine! Jeg var nemlig på XXL og der hadde de kun en med Nexus til 4000 kr.

 

Disse store sportskjedene tar kanskje ikke inn så mange sykler i denne prisklassen, eller?

 

Får man kjøpt Scott SUB 10 i Trondheim?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen butikker gir gode priser på 2011 modeller også på denne tiden. Da selvfølgelig med ulempen om at du må kjøpe rellativt usett og ikke får sykkelen før til våren.

 

2011-modellene blir vel ikke lansert før på nyåret?

 

Noen som vet om det nye navet med 11 gear fra Shimano kommer på 2011-modellene til Scott / Felt?

Lenke til kommentar

Glem Scott. Jeg kjøpte en Scott sykkel til 9000. Etter 14 dager satt dempergaffelen fast. Etter 1,5 år løsnet kranken og jeg har hatt den inne til reparasjon 3 ganger. Den første gangen holdt den noen måneder (men det var utenom sesongen så sykkelen ble ikke brukt så mye), den andre gangen var kranken helt løs dagen etter. Den siste gangen har den sittet på de 4-5 gangene jeg har syklet på den, men det er fortsatt en del slark i lageret. Kjedet hopper av hele tiden, selv bare noen dager etter at jeg har hatt den på service hos XXL. Men nå har jeg kassert Scott sykkelen. Det var heller ikke snakk om råsykling. Jeg har kun syklet til og fra jobb på gang/sykkelsti.

Lenke til kommentar

Joda, akkurat som for biler blir de fleste sykler lansert i god tid før årsskifte.

 

Når de er tilgjengelige for salg derimot, det er en annen ting.

 

Stemmer, fant Scott sin 2011 katalog på nett!

 

Sub 10 har fremdeles 8 gear Alfine, men ny modell, E-SUB 10 har 11 gear Alfine! MEN, den har også en 250 W motor... lurer på hvordan den er å sykle på :D

 

Uten tvil den kuleste elektriske sykkelen jeg har sett til nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...