Gå til innhold

Nintedo WII noe? Deres erfaringer

phpnuke

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i lengre tider vurdert Nintendo WII, men hovedgrunnen til at jeg ikke vet stort om den, er rett og slett fordi jeg ikke har sett meg inn i den.

Vet sånn halvveis hva det går utpå. Alt begår i bevegelser utført av deg og kroppen på gulvet? Har vært PS3 fan, men begynner å bli lei det. Xbox har jeg spilt, syntes det bare var noe rot, så utfra det er Xbox utelukket.

Ellers så er jeg glad i Nintendo produkter, iallefall som Nintendo 64, Super Nintendo og den gamle nintendoen :) hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet sånn halvveis hva det går utpå. Alt begår i bevegelser utført av deg og kroppen på gulvet?

Beklager, men da har du nok misforstått grundig. Tenk deg at du tar en PS3-kontroller og kapper den i to. På den ene har du en analog spake og noen knapper, og på den andre har du D-pad og andre knapper. I stedet for å holde begge hendene foran deg kan du derfor holde dem hvor du vil, noe som føles mye mer naturlig. Det ser rart ut, men straks du holder en kontroll vil du nok være enig i at det føes veldig naturlig.

Når du spiller vil du i hovedsak bruke den analoge spaken og knappene, men du kan som regel bevege kontrollene for å styre noe i spillet. Da snakker vi som regel et raskt "kast" med en kontroll for å få Mario til å snurre, bevege selve kontrolleren for å styre siktet som du ville gjort med en ekte pistol og så videre. Om du ser folk sprette rundt i rommet er det bare reklametriks for å vise hvor forskjellig Wii er fra xbox og playstation. Du har nok muligheten til å sprette rundt i stua, men hvorfor gidde?

Selvsagt har man jo Wii Fit og sånne ting for å trene med, og da vil du logisk nok være ganske aktiv. Men selv en stuegris som meg kan storkose meg med Wii. :)

Nå er forresten en svært bra tid å bli Wii-eier, siden Metroid: Other M kommer på fredag. :)

Lenke til kommentar

"...bevege selve kontrolleren for å styre siktet som du ville gjort med en ekte pistol og så videre." ;)

Jeg liker den analoge spaken og ser gjerne at den blir brukt i flere spill. I tillegg harr vi jo en del spill som spilles ved å holde Wiimoten vannrett som på en vanlig kontroll (uten nunchuck), noen vil helst ha classic controller, og noen få trenger GameCube kontroller. I tillegg er jo alle GameCube-spillene kompatible med Wii. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...