Gå til innhold

Drømmetråden - Fortell om dine drømmer


Anbefalte innlegg

Jeg var oppsatt på å bytte bakgrunn på mobilen..

 

Det var i morges, klokka var rundt ti. Jeg sier i søvne noe slik som at jeg skal bytte den etterpå, og da våkner kjæresten min og spør: hva da? Jeg sier: ikke kødd a, du vet hva jeg snakker om! (veldig sinna), hun sier "nei" og da sier jeg: bytte bagrunn på iphonen. Jeg husker ikke selve samtalen, men jeg husker at jeg drømte at jeg lagde bakgrunn i photshop. Det ble en dell latter av dette i dag, jeg huska så detaljert hvordan bildet jeg ville lage var, at i kveld mekka jeg meg ny bakgrunn, hehe. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var oppsatt på å bytte bakgrunn på mobilen..

 

Det var i morges, klokka var rundt ti. Jeg sier i søvne noe slik som at jeg skal bytte den etterpå, og da våkner kjæresten min og spør: hva da? Jeg sier: ikke kødd a, du vet hva jeg snakker om! (veldig sinna), hun sier "nei" og da sier jeg: bytte bagrunn på iphonen. Jeg husker ikke selve samtalen, men jeg husker at jeg drømte at jeg lagde bakgrunn i photshop. Det ble en dell latter av dette i dag, jeg huska så detaljert hvordan bildet jeg ville lage var, at i kveld mekka jeg meg ny bakgrunn, hehe. :)

 

Last den opp a :)

 

Drømte igår natt at jeg var i en buss uten vegger elller tak.

Politiet kom og ba oss stikke fordi det var skyting og jeg falt av bussen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg drømmer veldig ofte at jeg blir skada. Eksempler:

 

I: Drømmer at jeg er på ungdomsskolen igjen, blir bitt av et merkelig vesen. Blir kjørt til sykehuset. Legen (faren til en på jobben brått) tar frem kniven og skjærer opp magen min og river ut alle tarmene mine.

 

II: Er på skolen. Begynner brått å kaste opp enorme mengder blod. Blir satt i karantene i en gymsal. Spiller fotball med meg selv (mens jeg kaster opp) helt til jeg tar beina fatt til legevakta. Der blir jeg hjerneoperert.

 

III: Er en uke i utlandet. Møter på noen innfødte som tar meg til en kjeller og torturer meg hele uka. Og drømmen føltes ut som varte i en uke også.

 

IV: Drømmer at kompisen min først knvistikker meg, deretter drar han fram en pistol og skyter meg i halsen. Så ruslet jeg av til pappas bryllup :)

 

Det som er merkelig er at jeg ikke anser dette som mareritt. Jeg liker faktisk slike drømmer. Føler meg glad og tilfredsstilt når jeg våkner :dontgetit:

 

Ellers drømmer jeg veldig ofte at jeg kan fly, eller drømmer så absurde at jeg ikke kan beskrive de med ett eneste ord :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde en rar drøm.

Jeg var i sengen med en jente som var forøvrig rå deilig, og noe jeg merket da vi kysset hverandre, var at hun hadde veldig mye peanøttsmør på tungen.

Noe som var "litt" rart men det var ikke noe hinder for meg, så holdte vi på litt mer og plutselig så løper hun på dass og du skulle tro det satt en svæææærr truckdriver på dass etter lydene som kom derfra...

Det skjedde ikke noe mer og jeg våknet fra drømmen 8-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg leste gjennom tråden og fikk meg noen gode lattere. Kanskje jeg skulle begynne med drømmedagbok selv.

 

For noen netter siden drømte jeg at jeg og typen var hos pappa, og han begynte å oppføre seg som om han var full, selv om han ikke var det. Så kom han inn på rommet mitt der jeg satt og begynte å kjefte på typen. Da ble jeg sint og sa "javel, hvis det er så ille, straff ham! Skal vedde på at han fortjener å bli slått. Slå ham da, slå ham!" Og pappa hevet knyttneven i været, og jeg grep armen hans og gjorde en sånn tegnefilm-karate move hvor jeg kastet ham i bakken. Så senere ble han sint på meg og jeg gjorde det samme og fikk ham til å heve knnyttneven mot meg, bare at denne gangen var jeg paralysert og kunne ikke bevege meg. Våknet rett før han plasserte knyttneven i ansiktet mitt.

 

Forresten, så har et par rare ting skjedd med meg i søvne. Det må jeg bare skrive om.

 

En natt for noen måneder siden drømte jeg at jeg syns ledningen til lampen som hang over sengen bråkte sånn. Eneste måten å stoppe bråket på var jo å koble ut lampen. Så jeg begynte å dra i ledningen, noe som ikke var lett fordi sengeen sto i et hjørne helt inntil veggen og hadde tre madrasser. Så ledningen satt jo fast mellom madrassene og veggen, og støpselet var under sengen. Men jeg var fast bestemt på å dra den ut, så jeg balte med den helsikes ledningen i 5 minutter før typen våknet og spurte hva i helvete jeg drev på med. Da sa jeg at jeg måtte dra ut ledningen fordi den bråkte sånn. Nå er vi gått fra drøm til virkelighet. Jeg våknet faktisk MENS jeg holdt på med dette. Og istedenfor å legge meg igjen bare fortsatte jeg fordi jeg var overbevist om at siden jeg lå og dro i den stakkars ledningen måtte det være en god grunn for det. Men kjæresten fikk nå endelig overtalt meg til å legge meg igjen. Da jeg våknet igjen neste morgen holdt jeg på å le meg fordervet da jeg husket hva jeg hadde gjort.

 

Så var det en helg jeg overnattet hos mamma. Det var fredag, og klokka var rundt ni om kvelden. Jeg var trøtt, så jeg la meg nedpå litt. Og sovnet. Så, noen timer senere kom typen ned og skulle gi beskjed at besøket vårt skulle gå. Da svarte jeg (i søvne) "ja, men hva med yoghurtene da?" "Hvilke yoghurter?" "De seks yoghurtene..." "Hva er det du snakker om?" "Yoghurtene." "Du babler uten mening." "Nei, det gjør jeg ikke. Du vet da hva jeg snakker om, de jævla yoghurtene!" Han ble bare oppgitt og gikk. Jeg lo da han fortalte det. Jeg husker så mye som at jeg var overbevist om at jeg var våken. :p

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt et par i det siste som det er verdt å skrive om: Den første var sluttscenen på en ny film av Beverly Hillspurk (altså en nr. 4 som ikke eksisterer) hvor de gamle heltene Axel Foley (Eddie Murphy), Billy Rosewood (Judge Reinhold) og John Taggart (John Ashton) løp rundt i en overdådig, rik hage med pistoler og var i kamp mot finden. Det eneste jeg husker helt klart er at Foley hoppet inn i et rom med svømmebasseng bak seg. Hovedskurken skøt ham gjentatte ganger med en maskinpistol gjennom veggen, men Foley rakk å skyte ham først før han ble sittend epå knærne med blod over hele brystet og magen og mistet bevistheten. Han overlevde, men jeg husker ikke mer enn det. Innbiller meg at det hadde blitt en god film om den hadde blitt lagd, for den skytescenen så kul ut.

 

Den andre var om meg selv. Jeg drev og ryddet i et gammelt hus og fant noe som så ut som en tryllestav i tre biter. Det var fullt av merkelige, utenlandske tegn på den og den så ut som den var kinesisk eller japansk utifra tegnene å dømme. Bitene kunne skrus sammen og jeg skrudde den sammen og tok den med til en kineser som jobbet på en kinaresturant og sa at jeg hadde funnet denne tryllestaven og lurte på om den kunne være asiatisk. Jeg ble med ham hjem fordi han ville undersøke den og det endte med at jeg ble sovende der. Husker jeg var oppe og badet der også om natten før jeg la meg igjen. Så ble jeg vekket av en av sønnene hans som sa at jeg måtte gå hjem.

 

Drømmer kan virkelig være noe underlige greier...

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Tråden har stått stille en god stund nå og selv har jeg vært borte i evigheter fordi jeg har blitt lei, men hadde en underlig drøm for noen netter siden som det er verdt å gjenopplive tråden med:

 

Jeg var på en diger plass med massevis av folk. Så vidt jeg skjønte var det en slags sommerleir hvor folk i alle aldre kunne delta. Leiren lå ved sjøen og det var en masse seilbåter der. Hauevis av barn ble spent fast i seler og firt opp i mastene så de kunne sitte i selene og slenge seg rundt mastene og leke i luften. (Så noen som gjorde det sist sommer så kansje derfor jeg drømte det). I tillegg var det flere som badet både i et basseng og i sjøen. Selv jobbet jeg på denne leiren (og en slik jobb har jeg aldri hatt) og skulle ha med en gruppe med noen barn for å sette dem i gang med noen digre, kreative eksperimenter. Det som var pussig med denne leiren var at den ikke minnet om noen typisk leir i det hele tatt, men besto av en gigantisk kloss av en moderne bygning i tillegg til dette digre uteområdet. Leirplassen var en opplevelse i seg selv.

 

I natt drømte jeg at jeg skulle ta armhevninger, men fikk det ikke til. Hver gang så slo knærne mine nedi bakken uten at jeg skjønte hvorfor. Tåpelig drøm.

Lenke til kommentar

Drømte en gang at jeg var på en bensinstasjon for å kjøpe godteri,

men så hadde de kun bilprodukter der,

olje, vindusviskere etc.,

den ene fettern min var også der,

som forøvrig er bilmekaniker,

var av en eller annen grunn veldig opptatt av den ene lampa i taket. :p

 

En annen drøm jeg husker godt når jeg var liten var at jeg så ett djevelskt ansikt med ond latter på veggen 2 meter unna der jeg lå og sov,

enda mer passende at den veggen er en brannmur.

 

På hyttetur når jeg var 6-7 år husker jeg at jeg drømte at det kom en monsterflue inn på soverommet som ville spise meg. o_O

 

En av de mest sexy men sprø drømmene må ha vært at jeg drømte at jeg var i seng med ei hot dame,

problemet var at ansiktet og kroppen endra seg konstant,

og da mener jeg hurtig som 2-3 ganger i sekundet,

var hotte alle sammen,

men ganske forvirrende. :wee:

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Drømte at en vennine kom til skolen min, og så helt fucka ut. Så hvisket hun at de kom, og jeg ble likbleik. Jeg gjorde meg så om til røyk, og så lutselig til mange av meg som dekket skolen, og så angrep det jeg viste var warlocks, og vi hadde en epic krig som gikk ut på å slåss med røyk.meger som fløy gjennom lufta.

 

Så våknet jeg... :(

Lenke til kommentar

Drømte noe om at jeg var på et ekstremt hurtigtog forleden natt. Husker ikke alle detaljene, men i alle fall gikk toget noe helt ekstremt sinnssykt fort og jeg var den eneste passasjeren på det. Plutselig raste toget over en høy bro over et stort vann og sporet tok slutt. Med den ekstreme farten toget hadde fortsatte det å suse flere meter vannrett framover etter at sporet var slutt før det i det hele tatt begynte å gå nedover. Dette var like ved siden av en fjellskrent og jeg husker ikke alle detaljene, men jeg kom meg ut av toget og reddet meg i sikkerhet før toget traff vannet og sank.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Drømte i natt at det var en fredags ettermiddag og jeg måtte bare ha en sekspakning med øl! :D Men jeg hadde ikke penger og visste bare om en jeg kunne låne av og han fikk jeg ikke ta i. Lette og lette etter ham og fant ham til slutt med kjæresten sittende på en parkbenk, men av en eller annen grunn gikk jeg rett forbi dem og til huset mitt som lå like ved. Jeg fant fram mobilen og skulle til å ringe ham, men det gikk bare galt med mobilen hele tiden og det var umulig å få ringt. Nå var det bare en halvtime igjen til ølsalget stengte så jeg skulle til å gå ned til parken igjen hvor han satt, men akkurat da våknet jeg.

 

Drømmen gjorde for øvrig sitt selv om den handlet om øl. For nå sitter jeg med et glass vin. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...