Gå til innhold

Drømmetråden - Fortell om dine drømmer


Anbefalte innlegg

Heisan og heppsan. Har lett etter en lignende tråd for å se om det fantes, men den eneste jeg kom over hadde stått stille siden år 2007 så da passer det godt med en ny. Poenget her er som det står i tittlen at du skal fortelle om dine drømmer. Gjerne de som er litt rare/syke/pussige da. Man kan selvsagt også kommentere de forskjellige drømmene, men la oss holde tonen høflig som i de andre trådene.

 

Jeg får begynne med en jeg husker jeg hadde for noen netter siden:

 

Jeg var da i et slags treff/stevne med en masse folk oppe i et stort hus som jeg mener å huske var offentlig. Det var en terasse der og noen satt ute mens andre satt inne. Selv satt jeg like innenfor terassen og holdt på å koble opp et lydannlegg da jeg så ut av vinduet til terassen og det første jeg så var at George W. Bush satt der ved et bor og snakket med noen andre. I det ene hjørnet sto det noen høytalere og gitarer stablet opp så det var tydelig at det skulle silles livemusikk. Stirret litt på Bush uten at han så på meg før jeg fortsatte med lydannlegget. Det begynte å spille, men etter et øyeblikk gikk lyden av. Jeg så opp og oppdaget at det var Bush som hadde kommet inn og trukket ut kontakten. Så sa han at de skulle begynne å spille utenfor. Dermed kom han nærmere og nærmere meg mens han plutselig fikk støtte og større munn så det så ut som om han gapte over toppen på et usynelig ølglass. Da tok jeg fram kameraet mitt og tok bilde av ham.

 

Våknet med det samme. Denne drømmen husker jeg svært godt og spesielt da Bush fikk stadig større og større munn. Han så helt vanvittig ut. Har ikke mer tid nå, men skal komme med andre, underlige drømmer jeg har hatt senere, i morgen alt tenker jeg. I mellomtiden kan dere bare fyre opp selv med de mest underlige drømmene dere kan huske å ha hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, det hadde jeg definert som et mareritt. Takler ikke unaturlige ansiktstrekk hos folk, som f.eks stor (unaturlig stor, that is) munn.

Selv har jeg ikke hatt noen drømmer som jeg kan huske i det sise. (Unntatt den med at jeg møtte Glimti i Tyskland for å fortelle ham hva klokka var, og at L4r5 kjøpte opp rettighete til Wikipedia for å diskriminere kvinner. :p) Jeg har hatt noen rare drømmer opp gjennom årene. En gang drømte jeg forresten at bestevenninna mi konverterte til jødedom (hun kunne ikke vært mer ateist irl) og vi havna i en Gudfaren-lignende skytescene utenfor huset hennes.

 

Og da jeg var 9 år hadde jeg en drøm som forfulgte med i flere år etterpå. Jeg drømte at huset vårt tok fyr og jeg måtte vekke og advare mamma. Hun stod opp, kledde på seg og gikk ut i hagen og strekte seg, bare noen få meter fra flammene. Så gikk hun inn i boda som var fylt fra gulv til tak med gulrøtter som hun selvfølgelig skulle spise opp før vi forlot eiendommen. Drømmen endte med at jeg måtte fly oss (og noen møbler) vekk derfra med en paraply.

 

Aner ikke hva noen av disse drømmene betyr, eller om de betyr noe i det hele tatt. Er vel bare fantasien som tar litt overhånd av og til. Jeg har en ganske livlig fantasi, som man sikkert skjønner. :p

Lenke til kommentar

Leste i Illustrert vitenskap en gang om en drømmeforsker som prøvde å klargjøre hva drømmer betydde. Bla. hadde han hørt med en kvinne som var blitt missbrukt som barn og nå som voksen levde sammen med en voldelig mann. Hun hadde drømt at hun hadde gått alene i en ørken da noen saksehender plutselig grep tak i henne bakfra. Ifølge drømmeforskeren skal den løse sanden i ørkenen ha demonstrert usikkerheten hennes og saksehendene den voldelige mannen. Hvem vet?

 

Så over til en ny drøm jeg kan huske å ha hatt i sommer. Den var også om meg selv og det jeg husker av den er følgende:

 

Var på en slags utflukt sammen med en hel masse folk (omtrent som en skoleklasseutflukt) hvor vi gikk gjennom et skogsterreng så vidt jeg husker. Etter hvert kom vi ut på en åpen slette og en av deltakerne på utflukten begynte å krangle med meg. Det ble til at vi grep hversin pinne og begynte å fekte med hverandre. Plutselig falt jeg på ryggen og han jeg fektet mot slo pinnen sin mot meg alt han kunne mens jeg beskyttet meg med pinnen min. En av lederne for utflukten kom bort og tok pinnen fra han andre og sa han skulle slutte. Det var da det virkelige sinnsyke begynte! Lederen (husker hun var kvinne) begynte å slå pinnen mot meg akkurat slik deltageren jeg kranglet med hadde gjort mens han trakks eg forvirret og skremt tilbake. For min del kom det bloddråper skettende mot meg akkurat som om de var ovenfra eller fra hendene som holdt pinnen jeg beskyttet med med. Plutselig sluttet bloddråpene og en stemme sa akkurat som fortelleren i en film "Da forsto du det: Det var ikke meningen at du skulle overleve denne dagen". Jeg snurret rundt på mangen og så plutselig på hendene mine at jeg forvandlet meg til Hulken/The Hulk. I det samme kom det store kampskipet fra filmen Avatar (C-21 Dragon gunship) flyvende høyt over oss og jeg som da var blitt Hulken hoppet uten å ta sats rett opp, grep tak i skipet og heiv meg inn, men dette så jeg under ifra. Samtidig med dette hoppet husker jeg fortellerstemmen kom igjen og sa: "Det er mange år siden". Da stemmen sa dette fikk jeg inntrykk av at det var en voksen som fortalte om denne sinnsyke hendelsen årevis etterpå.

 

Ble et langt avsnitt dette, men i drømmen hendte det ganske raskt. Jeg våknet rett etter det jeg beskrev nå og ble liggend en god stund.

 

Har flere og jeg husker, men det får jeg ta når jeg for tid.

Lenke til kommentar

Her er en haug med drømmer fra min Dream Journal på ld4all.com. Det er ikke mye tekst, så jeg forventer at dere leser alt  laugh.gif

 

 

 

 

 

Dream Journal Entry 0.1

July 23. 2007

 

Epidemic

 

I´m in the yard of my RL home when my mom yells "There is a virus in my bed!" "WHAT!" I reply. This happens two more times, before I finally get it. I don´t know how, but suddenly I realize that "My Bed" is a folder on the PC, and it´s got a virus.

Dream Journal Entry 0.3

August 18. 2007

 

The Furry Eagle

 

I´m on some sort of class trip, but I don´t know any of the people. We´re on top of a small mountain of hard packed snow from which I have to ski down. Some man is warning me not to do it, but I don´t care and slide down. I fall several times. the last time I´m not able to put on my right ski again. I realize that my boot is full of yellow, frozen snow. There is some kind of text in it in Finnish. Although I don´t know the language, I know it is spelt wrong. While I am removing it, the men at the top starts coming down. Now they are my father, uncle and two of my cousins. Then we suddenly lie by the left wing of a giant eagle soaring through vast blackness. I don´t look at anything but the fur. Yes fur, not feathers. I am completely spellbound by the crisp details in the deep brown fur, contrasting to the void of the black surroundings. It is an extremely fantastic experience! It can be explained by if normal eyesight is like a CRT TV you suddenly get a Full HD TV. My uncle says something about how amazing it is. The wings are flapping gracefully.

Dream Journal Entry 0.5

August 19. 2007

Bolivian Airplane Crash

Me, my mom and my two siblings are flying to some vacation spot. I know the pilot had flown for 42 years without a single crash. I am at the restroom when there comes some violent turbulence. I can´t figure out more of what I´ve written, except that there is some kind of trouble with the plane. The right wing hit Mount Everest and we crash land in Bolivia (my subconscious is apparently not very good at geography). I actually remember the scenery at ground zero, it was just like a movie and really awesome. That is all I can decipher from my old journal. Oh, wait: "Mom, did the pilot survive?" "No, he died in the crash." I felt sad.

Dream Journal Entry 0.6

August 19. 2007

Grindhouse

I am sitting at the cinema watching the Grindhouse version of Death Proof. The movie stops several times to perform short shows. One part of the movie is a roller coaster, and it´ts exhilarating just watching it on the screen. I ask the boy in the seat next to me if I can borrow his cellphone. He gives me a piece of paper. "No, your cellphone" I say. "Oh" he replies and gives it to me. I try to write an SMS to my mom with whom I´m in the city with, but somehow I can´t do it. So I ask the boy if he can write: "I´m watching a movie, its over in an hour." for me.

Dream Journal Entry 0.7

October 21. 2007

Evil Airplane with an Agenda

I am shooting soccer balls with a Gatling gun when my dad comes over and says, "Thats great, but today you will get to sit in a very fast boat." I think to myself of how fun it must be to shoot the balls with a Scout. You know, from Conter Strike. No, I think, an AWP would be better! We look up at the sky and see a plane. It is flying at a wrong and weird angle.

After a while of falling it crashes behind a small forest a few hundred meters away from us. People around us are screaming. The plane bounces off the ground and goes up in the air again. Far up. I wonder if i should get a videocamera, but I´m afraid I might miss something, so I stay where I am. It starts falling towards our house and crashes only 50 meters away. The ground is shaking and the sound is nearly bursting our eardrums. The front of the plane transforms into a trailer and drives and crashes into things with the airframe on tow. Cars, trees and people are destroyed. I ask my dad why it doesn´t just stop and he answers that it wants to take as many lives and make as much damage as it can before someone stops it.

Dream Journal Entry 1

August 30. 2010

Strange Stranger

We walk down an curved overhang road, when we se a man standing there by the rails. It´s a rainy and very cold night. One of my friends asks if he is OK. The man stands completely still, water dripping down from the rim of his hat. His clothes are baggy, dirty green and wet. He mumbles something unhearable.

Come to tink of it, this is excactly like some zombie movie. It might have been Quarantine.

"Are you OK" he asks again. "No" he wheezes weakly. We all feel uneasy, like something is going to happen. "Do you need help?" "No" he says again.

I don´t remember what happened between here.

The man stops besides us in a large gray van and comes out the door. The raining has stopped. We feel threatened even though he doesn´t act threatening. We start talking to him and he walks closer. I know we have to take him out somehow so I roll together a sweater so it´s compact and walk over to him. I am just about to smack him in the head with the sweater, but I changed my mind in the last second. I mumble "Nevermind" and walk back. After a while of talking, our nerves are still up and ready. The man needs help finding some numbers. I don´t know ho, but we find two and five. Suddenly there is a gust of wind and one of my friends punches the man´s hat off, to find a number in in. The man acts as if it was the wind that threw it off.

Lenke til kommentar

I natt hadde jeg enda en merkelig drøm. Jeg drømte at jeg var på et stort skip formet som et slott sammen med en hel del andre, ukjente folk. Det var en slags flaskefabrikk ombord, og jeg hadde oppgaven med å tømme og rense plastflasker reisende hadde med. Senere på dagen da vi var ferdige var det noen som skulle gifte seg ombord. Men skipet gikk på et isberg (wow, det var originalt :roll:) så folk fikk panikk og prøvde å gjemme seg fra katastrofen... PÅ skipet. Det var et kjempestort skap i en hall som de gjemte seg i. Men jeg var tydeligvis den eneste som visste at det ikke hjalp å gjemme seg på skipet når det sank. Så jeg løpte rundt og prøvde å advare folk, men de ville ikke høre. Så det endte med at jeg sjøsatte en av livbåtene og rodde bort fra skipet. Og mens jeg satt der i den lille båten og så på hvordan det gigantiske skipet formet som et slott sank sakte men sikkert, tenkte jeg på alle de barna som var der inne som det var for sent å redde. Så våkna jeg.

 

Det var forresten også mye mer som skjedde i drømmen, men jeg husker ikke detaljene. Det er nesten alltid sånn når jeg prøver å huske en drøm. Alle detaljene detter ut, og jeg husker bare det som skjedde like før jeg våkner.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg drømmer jo smått om andre forumbrukere her inne, og den siste forumbrukeren jeg drømte om var deg Therawyn. :p

 

Kort fortalt, jeg lå og sov alene i et rom(ja jeg drømte at jeg gjorde det) så var det et vesen som snek seg innpå meg, greide ikke hyle eller røre meg og det var kjempeekkelt. Så fikk jeg endelig meg bort og beveget meg til et annet rom, der det lå flere å sov, bla Therwayn.(dem andre husker jeg ikke.)

Jeg fikk så vidt sakt hva som var på ferde, og Therawyn forsvann inn på det rommet der "tingen" var. Dem andre folkene i rommet trodde meg ikke. Så kom Therawyn tilbake og sa at det var sant, det var et vesen der. Og hun hadde banket det opp og drept det, fjernet hodet, og ja det var ikke måte på. Så skulle jeg gå tilbake å sove siden det var trygt, men så begynte jeg å tvile på at hun snakket sant, for ingen kan da drepe noe som ikke lever engang. Var et slikt grudge vesen. Så husker jeg ikke mer :)

Lenke til kommentar

Haha, Gypsy... det høres ikke om som meg i det hele tatt. :p But I'm flattered. :wee: Men det er ofte sånn med meg og når jeg drømmer; jeg ligger i senga og vet det er et vesen enten bak meg eller ved siden av meg, men jeg klarer rett og slett ikke å snu meg for å se hva det er. Slike drømmer ender ofte med søvnparalyse når jeg våkner. DET er ekkelt, det.

Lenke til kommentar

En til jeg husker godt, men den var fæl:

 

Jeg var sammen med noen barn (mener å husker at jeg var barnevakt for dem) og vi visste ikke riktignok hva vi skulle gjøre. Så bestemte vi oss for å bygge en hytte i kjelleren deres som var enorm og da vi hadde gjort det så mente barna at vi måtte ha noe mat i hytten i tilfelle vi skulle bruke den og de sa vi kunne stjelde maten til en annen gutt som bodde i huset (husker ikke navnet hans) som tydeligvis var deres bror, men som foreldrene hadde gjemt vekk. Han bodde i en gang/korridor og vi kom oss dit uten å støte på ham. Det sto noen få ting som drikkeyoughert, brød og yougherter der så det var visst ikke stort han hadde å leve på. I det jeg selv grep en av tingene hørte vi en stemme som skrek og da vi så opp kom gutten som bodde der løpende mot oss. I det han nådde fram falt han og jeg husker det så tydelig: Jeg så bare beina hans og han hadde tre bein! Det tredje var midt imellom de andre tre der penisen skulle vært. Husker det var noe snakking etterpå, men ikke hva.

 

Da jeg våknet fra den absurde greia der ble jeg liggende lenge. For det første ville jeg ikke stjålet noe og spesielt ikke fra en unge, for det andre var det forferdelig at han ble holdt inne i denne korridoren av foreldrene hans, for det tredje var det foreferdelig at søsknene hans ville ha meg med å stjele det lille han hadde av mat og drikke og for det fjerde var det forferdlelig at jeg var med på det. Og i det øyeblikket han falt og jeg så de tre beinene hans, det har jeg ikke glemt den dag i dag.

 

Fæl drøm...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdatering: For noen netter side hadde jeg en drøm der jeg gikk samen med en jente jeg visstnok kjente. Vi skulle kjøpe noe lunsh og så russle bort til leiligeten min for å drive med spanking. Det var en ganske lang spasertur gjennom en park og i slutten av parken bodde jeg i en blokk (ikke noe sted jeg har opplevd i vikeligheten) og så ble vi stående litt utenfor blokken og snakke sammen og akkurat da vi skulle inn i blokken våknet jeg.

 

Hadde en i natt og som jeg desverre bare husker vage bilder av og det er egentlig litt rart for når jeg har lange drømmer pleier jeg å huske dem. Var noe om at jeg var på besøk i en familie. Foreldrene var ute og det var tre unge og tennåringer der av ulik alder og vi diskuterte hva slags mat vi skulle lage. Jeg husker vi hadde valget om noe som var kjempesunt og noe som var kjempeusunt, men jeg husker ikke hva, bare at det kjempesunne var blekt i fargene og det kjempeusunne var klart i fargene. Skulle gjerne husket mer.

Lenke til kommentar

Blir trippelpost nå, men de to siste nettene har jeg drømt og begge gangene om forumbrukere.

 

I går natt drømte jeg at jeg traff Kanin33 på byen og at vi tok følge til en cafe hvor hun skulle møte noen mens hun glattet ut krøllene i håret sitt. Da vi kom til cafeen satt hun seg ned mens jeg gikk videre. Nede i gaten prøvde jeg å ta et bilde, men kameraet mitt låste seg. Husker ikke noe mer av den drømmen.

 

Nå i natt drøte jeg at jeg spilte Jakten på den forsvunnene diamant sammen med Therawyn. Vi kom ikke særlig langt i spillet før jeg våknet, men husker at det var jeg som hadde lagt ut brikkene og tror jeg nærmet meg den røde diamanten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Javel... så, jeg drømte at jeg lagde mat til en eller annen fyr jeg ikke husker hvem var, mens veninna mi gjemte seg på soverommet. Vi hadde sneket oss inn i huset hans av en eller annen grunn, og jeg forklarte han at jeg ville overraske ham med middag på bordet når han kom hjem fra jobb, for å redde skinnet vårt. Når jeg tenker nærmere etter, tror jeg at vi ville stjele et skap eller noe slikt.

 

Anyways, så, jeg stekte en pizza, kokte opp noe spaghetti, la pizzaen på en tallerken for så å helle spaghettien oppå. Av alle ting. Så skulle jeg servere middagen, men da jeg kom inn i stua hadde tallerkenen blitt til et stort (veldig stort) ølglass. Og jeg stod der og lurte på hvorfor jeg hadde tatt et glass istedenfor et fat. Jeg våknet idet jeg satte det på bordet.

 

Det var mer, men som vanlig husker jeg bare det siste som skjedde rett før jeg våknet. Husker såvidt en stor lastebil, et par refleksvester, en skog og en hund. Resten er borte vekk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt en del drømmer i det siste, men glemmer jo vekk denne tråden. Hadde en for en stund siden der jeg bare husker noen minutter fra at jeg var på en diger fest med et dansegulv. Der kom det også to forumbrukere med i drømmen, nemlig Datasmurf og Oda Tornerose. Datasmurf husker jeg at jeg så helt tilfeldig ute på dansegulvet og Oda Tornerose satt ved et bord ved siden av dansegulvet for seg selv. Husker jeg gikk mot henne, men våknet før jeg kom bort. Var et veldig digert lokale husker jeg, men ikke helt hva slags eller hvordan jeg hadde havnet der.

 

En annen fra litt tilbake var jeg sammen med noen på en slags leir. Vi oppholdt oss i en hytte som besto av et enkelt rom og de andre var litt eldre enn meg kan jeg huske. Det underlige med drømmen var at det bare kom mer og mer i det ene rommet i hytten. Da noen plutselig trengte et bad med dusj og toalett var det der med et par slags skjermvegger for. Men det er også alt jeg husker av den drømmen.

 

De to neste er litt nyere. I den første skulle jeg på skolen selvom jeg sluttet der for mange år siden. Jeg dro til den ungdomsskolen jeg en gang gikk på, men den var plutselig blitt totalt forandret. Jeg var sent ute og jeg gikk inn en brakke som aldri hadde vært der før, men der inne var alt velkjent fra gamle dager og jeg gikk inn en dør til et toalett jeg husker. Dette var på bakkenivå, men det underlige var at da jeg kom inn på toalettet var det ikke på bakkenivå lenger, men rett over et klasserom med en barnklasse og det var en skillevegg som var hevet noen cm. opp fra gulvet på stolper så det var mulig å se ned til barneklassen. Plutselig oppdaget jeg at jeg ikke bare hadde en ransel med meg men også en liten golfbagg med køller i. Både baggen og køllene var av barnestørrelse. Da jeg gikk ut av toaletet og videre mot brakken der jeg skulle så var dette også en brakke som ikke hadde eksistert før. Da jeg kom inn i klasserommet jeg skulle til oppdaget jeeg at jeg hadde en rive med ødelagt skaft i den ene hånden. mer husker jeg ikke, men tror jeg våknet ganske raskt etter det.

 

Har hatt noen drømmer om skole innimellom som alltid har inkludert at jeg kommer senere enn alle andre og at jeg alltid kjører den samme bilen til og fra. Selvom jeg ikke har serfikat i virkeligheten.

 

Den siste som jeg husker godt var fra noen netter siden bare. Der var jeg inne i et varhus som solgte alt mulig og en stund gikk jeg bare fram og tilbake mellom etasjene for å se meg rundt. Det var et digert varehus med masse etasjer og masse rulletrapper. Etter hvert kom jeg inn i en butikk som solgte alt mulig og gikk en stund og så på elektroniske apperater. Det jeg husker beste er at jeg kom til en del der det ble solgt leker og jeg sto og så på noen saker fra STAR WARS da en mørkhudet type kom fra andre siden og begynte å slå på tilfeldige esker. Jeg husker jeg tenkte at han var en av de typene som absolutt slulle være tøff og gav ham ingen oppmerksomhet, men det kom en annen som tydeligvis var irritert på den mørkhudede og ville sloss med ham. Han rakk imidlertid ikke å gjøre noe som helst før den mørkhudede sparket ham rett ned og jeg selv satt den esken fra STAR WARS jeg hadde stått og kikket på fra meg og gikk min vei, men merket at den mørkhudede fulgte etter meg. Jeg kom bort til noen jeg kjente og satt meg ned på gulvet sammen med dem, men den mørkhudede kom bort inntil meg og gikk litt vekk og det gjorde han tre ganger totalt. Så våknet jeg. I drømmen gikk dette vesentlig raskere enn det tar å skrive samt lese det her.

 

I natt drømte jeg også, men det jeg husker var at jeg var syk og ble bedt om å ta en hårklipp, men ikke ville de og det endte med at jeg bare tok en delvis.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt en del drømmer i det siste. Har drømt om en bestemt person hver eneste natt de siste to eller tre ukene. Har hatt en del andre drømmer innimellom (drømmer alltid minst to drømmer hver natt). I natt drømte jeg for eksempel at ei gammal venninne av meg skulle komme på besøk (i Norge) til meg. Jeg eide en zoologisk hage, og tilbød henne en gratis omvisning. Det var noe rart som skjedde ved elefantburet, men husker ikke hva. Så var det også noe med en Ferrarri og ostepop.

 

For to dager siden hadde jeg en awesome drøm. Jeg drømte at jeg var på tur med said person i Florø (hjembyen min). Det var natt og vi gikk langs en åker. Himmelen var stjerneklar og det var nordlys. Det bildet er brent inn på netthinnen min. Det er noe av det vakreste jeg noen gang har sett. I tillegg var det fire drager på himmelen, én for hvert av elementene, som drev å lekte med lyset der oppe. Vakkert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

I natt drømte jeg at verden gikk under, igjen. Er en komet som kommer eller noe, så blir jorda oversømt. Håper jeg ikke er sanndrømt, men har vært litt sanndrømt før og dette kjennes ut på samme måten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Husker ikke detaljer men:

Drømte at søskenbarnet mitt fikk så forferdelig vondt i fotene, vi var på fjellet. Det kom da en lege, og sagde av han begge fotene. Det var ekkelt.

 

Drømte også at jeg plutselig ble anmeldt for 2 ting, den ene var å bryte vikeplikten, den andre tingen husker jeg ikke helt. Fikk anmeldelsespapirene på et bilverksted.

 

Jeg drivde på å lage meg kylling, så kom det noen folk å ville ha meg med ut å spille racket, eller noe. Og drikke pils. Så jeg la ut maten og slo av stekeovnen.

 

Drømte litt om hesten min, tror det var en sprangkonkuranse inne i en ridehall, eller noe.

Lenke til kommentar

Drømte ikke noe i natt, men kom på en tidleigere en. Husker jeg var ute i en hage sammen med noen folk og så plutelig kom det et gigantisk innsekt som fløy rett mot meg og så rasende ut. Jeg slo mot det og kjente et kraftig dunk i albuen og våknet. Det som hadde hendt var at jeg hadde satt meg opp i sengen og laget ut med albuen akkurat som i drømmen og truffet veggen som er av betong...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...