Calvinator Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Project: 187 Hardware: Bestilt/ankommet: Kabinett: Customcutted Silverstone TJ07 med inverted ATX mod. Hovedkort: Asus Sabertooth P67 RAM: Kingston Hyper-X 4Gb 2000Mhz CPU: Intel Core i7 2600K HDD: 4x OCZ Vertex 2 60Gb. (Dette går unna Gunnar!) Skjermkort: 2x ATI 5870 med Aquagratix vannblokker i nikkel. Sleeving: Sleeving fra MDPC. Denne blir brukt på alt av ledninger. Lysdioder: Ankommet (Hvite, Røde, UV og litt snacks) PSU: Cougar S700 (nesten ferdigsleevet, men byttes til fordel for en helt modulær løsning) Ikke bestilt: Watercooling: Mangler 1. stk. pumpe, 1. stk. reservoar og 1 stk. slange og koblingskit. Vifter: Venter på 10 stykk Fractal Design vifter.. CD/DVD: Blir nok muligens en slot in løsning her. Hvis jeg finner bluray til overkommelig pris så blir saken lett. Watercooling: Radiatorer: 2x 480mm Rads fra Koolance og en MIPS vannblokk for kjøling av RAM. Pumper: Laing DDC Plus med custom top. Reservoar: Phobya The plan: Nå blir det å fokusere på å få vannkjølingen til å fungere prikkfritt før det skal implementeres i det nye kabinettet. Mye tid går med på planlegging for å få systemet så kompakt så mulig sammen med tilfredstillende flow. Når dette er i boks så skal jeg konsentrere meg om kabinettet. Først skal jeg ha unna praktiske spørsmål før jeg starter på det kosmetiske. Tanken er at det skal være meget lett å montere og demontere hvis jeg skulle vurdert å få lakkert kassa. Kjølingen skal bestå av 2 looper. Her mangler det bare litt av loop nummer 2 så er denne saken i boks. SPONSORER KOMMENTARTRÅD Endret 19. mai 2011 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 UPDATE #0,1 Bestilt noen tusen lysdioder til dette prosjektet. Gikk med nesten en halv tusing bare der.. Dette begynner å bli moro allerede nå! Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 UPDATE #0,2 Kjøpt inn skjermkort.. Et 5870 ble kjøpt på impuls idag.. Videre leter jeg etter et ordentlig fulltower å bygge i.. Ser ut til at kabinettet jeg har sett på er i plastikk og ikke alu som jeg trodde.. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) UPDATE #0,3 Da har man begynt å researche ordentlig. Hva tror dere om å trekke et Corsair 700D i carbonfiber? Bestemmer meg i løpet av helgen om dette blir tilfelle... Da blir også samtlige detaljer trukket i carbon også. Minner om KOMMENTARTRÅD Endret 3. september 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 UPDATE #0,4 Da er kabinett bestilt. Det ble et TJ07 fra Silverstone. Selgeren av kabinettet skal få lov til å leke litt med det før jeg får det. CNC-kutting av sidevindu og back plate er bare noen få av prosessene kassa skal igjennom i UK før den kommer hit =) Det vil ta noen uker så nå venter jeg bare på at sleevingen fra MDPC og lysdiodene fra LED-Shoppe viser seg snart så jeg får lagt til litt bilder her! Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 (endret) UPDATE #1 Begynt å sleeve litt. Her er bilder. Slik at dere ser at jeg har kommet litt igang =) Endret 19. mai 2011 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) UPDATE #2 En liten bildeupdate av hva som er nytt.. Endret 19. mai 2011 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Update #3 Kabinettet er kommet og jeg har begynt å tilpasse plassering av de to radiatorene og pumpeplassering osv. Bilder kommer i løpet av kort tid. Endret 27. desember 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) UPDATE #4 Da har man begynt. Har begynt å tilpasse radiatorfester i bunn og begynt å demontere litt i toppen. Har bestilt carbonfiber nå og jeg får tilgang på plexi neste uke en gang. Men nå, litt bilder. Endret 20. januar 2011 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 (endret) UPDATE #5 Da er det tid for litt bilder igjen. Jeg trakk om iPhonen i carbonduken jeg har snakket om og har bilder til å bevise det! Måtte også ta bilder av pakka jeg fikk fra DuroChris! I helga skal jeg prøve å få sleevet ferdig PSUen min. Carbonduken er bestilt hos: PYSPEED Synes du det ble bra eller lurer på noe så besøk kommentartråden. Endret 10. februar 2011 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 UPDATE #6 Da var det tid for en update igjen. TJ07 kabinettet står på jobb og det skjer sakte, men sikkert endringer. Har fått demontert midtplate og fjernet kanter og slikt på denne slik at jeg kan legge akrylglass oppå for å dekke hull etc. Har også demontert hele toppen på kabinettet slik at jeg får laget plass til pumper og diverse. Da måtte desverre 5,25 brønnene bort, men jeg skal få ordnet en løsning med DVD/Blu Ray drev. Jeg har nå fått vannblokk til socket 1155, vannpumpe, nipler (19/13mm, større enn jeg hadde regnet med), reservoir, hvite slanger. Jeg har ikke bilde av disse varene enda da de ligger på jobb og jeg ikke har drasset med meg kameraet dit enda. Kjøpte et midlertidig kabinett for å ha delene i, slik at jeg får litt nytte av dem, mens jeg driver å bygger. Et Antec Three Hundred ble valget. Kan nevne at det var 1mm klaring for skjermkortene bort til HDD-racken. Hovedkortet skulle egentlig vært et rampage IV, men dette er like stilig i mine øyne. Kanskje jeg trekker om hele dekselet til hovedkortet i carbon.. Og så litt bilder av nyinnkjøpt hardware: Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 UPDATE #7 Driver for tiden å kjører test av vannkjølinga.. Har fått det jeg trenger til hvertfall 1 loop. Og så litt candy: Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 UPDATE #8 Da var vi igang igjen. Brikkesettfeilen på Sandy Bridge plattformen har rammet meg og jeg er uten PC til jeg får byttet hovedkortet. Inntil jeg får tid til å bytte dette så tenkte jeg å prøvemontere litt vannkjølingsdeler for å se hvordan disse blir sittende på hovedkortet. Som dere ser på bildet under er vannblokker på 5870 kortene montert og det samme er CPU-blokken. Planen i helgen blir å få satt på RAM-blokken for å sjekke slangebøy osv.. Muligens blir det prøvemontering i det nye kabinettet i løpet av helgen. Så en liten teaser tatt med Optimus 2X med CyanogenMod-ROM Jeg vet det er mørkt, men det er slik jeg liker å jobbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå