Flakkmeister Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hei igjen =) Lagde en post tidligere men det blei bare rør fra min side så lager en ny! Jeg har en bygning på eiendommen jeg gjerne skulle hatt nett i ifra det andre huset. Får inn god dekning i vinduene, så da lurer jeg på hva slags utstyr jeg trenger for å få fordelt dette ut i bygget. Et aksesspunkt? Har hørt noen snakke om "Repeater", er det det samme som aksesspunkt? Er litt smågrønn på detta Håper noen kan hjelpe meg ^^, Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Kjøp et aksesspunkt av samme fabrikat som din eksisterende router. Noen routere kan fungere som begge deler så det kan hende du må sjekke ut litt grundigere hvis du ikke finner en som heter aksesspunkt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Har du en brukbar router som du kan flashe med DD-WRT, så kan du sette den opp som repeater. Den vil da ha en trådløsklient som kobler seg opp mot hovedrouter. Deretter setter man opp et virtuellt trådløst aksesspunkt som repeterer signalet i huset. Wiki for repeater finnes på websiden til dd-wrt. Man kan få kjøpt ferdige repeatere. Søk i den gamle prisguiden etter ethernetconverter eller repeater. Har du maskin med Win 7 i bygningen, så kan du sette den opp med connectify, som kan virke som repeater. En USB-dongle med WLAN i vinduet burde i såfall gjøre jobben alene. Endret 29. august 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå