Ali_G Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hei Er i denne situasjonen om dagen: Har fagbrev som Automatiker. Ansatt som automatiker i en stor vanlig "elektriker" bedrift. Jobber stort sett kun med elektrikerjobber. Har ca 2,5 år i denne jobben. Så kom sjefen og sa at jeg måtte ta meg gr. L fagbrev hvis jeg ville fortsette med dette, noe jeg gjerne ville. Litt senere var jeg blitt påmeldt på skole. Samme som gr. L lærlinger går, siste delen av læretiden. Spørsmålet mitt er da: Trenger jeg egentlig denne skolegangen, er den obligatorisk? trenger jeg å ta eksamen VG2 og VG3 elektro? Eller kan jeg bare gå opp til fagprøve gr. L evt + eksamen som privatist? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 tror du kan ta alt som privatist Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Du kan ta teorieksamene som privatist. Bare å melde seg opp. Du bør snakke med den lokale opplæringsnemd. Det er en fagplan du skal i gjennom på praksis siden. Du får nok godskrevet et år eller halvannet praksiserfaring. Men du har neppe vært borti alt på fagplanen. Du får bare prøve å snakke godt for deg Men det kan være du må stå som lærling på papiret i et års tid. Mens du får den praksisen du mangler før en fagprøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå