Sverre Olav Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Eg har ein Olympus mju 750, og eg nyttar XD biletbrikke. Fleire gonger er det kome fleire vassrette strekar på bilete av kvite trebygningar med liggjande panel. Kva kan dette koma av? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Kan du legge ut bildeeksempel? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Interferensmønstre - kan være kinkige å gjøre noe med - du kan prøve å holde kameraet litt på skrå og sitere det i etterbehandlingen. Lenke til kommentar
Sverre Olav Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Her er eit eksempel (uredigert). Lenke til kommentar
Sverre Olav Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Det kom ikkje så godt fram på det biletet eg sendte Lenke til kommentar
Sverre Olav Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Her skulle det vel koma fram betre. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Skjønner ikke helt hvilke streker du snakker om, det er jo "svarte streker" på kirkeveggen når jeg ser på det automatiske forminskede bildet (gjort av Firefox) men når jeg ser på det i full størrelse er jo de borte. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Se på bildet i full størrelse, og det er helt fint. At det ser spesielt ut når du ser bildet i forminsket størrelse, mens det ser bra ut i full størrelse, er en "feature" med programvaren du ser bildet med. Endre størrelsen til noe mer passende i et eller annet bilderedigeringsverktøy, og du vil se at bildet blir helt fint også i mindre størrelse - det er bare "forhåndsvisningen" som er teit. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Det er ofte slik om du forminsker et bilde og viser det i % av orginal størrelse som ikke er hele brøker (12.5% 25% 50% 75%) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå