Gå til innhold

Selvbygg til rundt 6K

Anbefalte innlegg

Nå er ikke dette helt likt den som ble vist før.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=832658&su=E9DC65C4-759C-490A-8631-541CCACDD2F8

Her er det med GTX 460 og ett nvidia cooler master cm 690.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=832664&su=84A609B6-1C7C-40BD-859C-2109D7D22F77

Her er det uten kabinett og med HD 5770.

Hvis du har nok penger anbefaler jeg deg den øverste. Husk at operativsystem kommer i tilleg, hvis du ikke laster den ulovlig. Kan eventuelt bruke linux. Kabinettet er noe som du helst må velge selv, det går i smak og behag. Er det noe du lurer på så bare spørr;)

Endret av jonskja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=830952&su=16614795-562A-42EF-9683-C127D078988F

Denne da? Litt dyr, men ellers så anbefales dette.

Nå har jo jeg tenkt på en framtidsløsning. Det er sata 6gb/s, USB 3.0, ATI Xcrossfire og med Intel i5.

Er det noe spesielt du vil ha? Med dette oppsettet kan du bare kjøpe et skjermkort til om ett par år, istedenfor å bygge helt nye pc eller å kjøpe ett helt annerledes skjemkort.

Hei. Jeg kommer ikke inn på den linken din Jonskja. Vurderer en tilsvarende pc og vil gjerne se konfigurasjonen din om mulig. På forhånd takk.

Hvor mye har du tenkt til å bruke? Har du tenkt til å overclocke? Tenkt til å kjøre SLI eller Crossfire? Sånn som markedet er nå, anbefaler jeg gtx 460 1gb. Den er stille, bruker ikke så mye strøm og er god. Har du lyst på en SSD (solid state disk)?

I utgangspunktet er budsjettet på max 6500 dessverre (er student og litt trang økonomi). På skjermkortfronten er jeg dessverre ganske utdatert, så der sliter jeg mest. Har behov for kabinett (helst uten skjemmende LED vifter og lys:p) og windows 7, men ikke skjerm, tastatur og mus. Problemet blir egentlig å kombinere pris med ønske om å spille football manager og kanskje kanskje kanskje noen av de nye skytespillene (cod, battlefield osv) dersom det lar seg gjøre. Kan også legge til at pcen står på svært mye, derav ønsket om stillegående.

På forhånd takk, setter stor pris på tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=832853&su=098C6B50-D1CC-4218-9945-5D8824992491

Dette er med Amd Phenom II x4 965. Operativsystem er ikke med, men det er noe som kan lastes ned ulovlig på nett eller du kan bruke Linux i mellomtiden til du får itak i windows 7.

Kan eventuelt spare 169 kr ved å velge litt dårligere ram-brikker. Bare si ifra om det er noe du lurer på;D

Lenke til kommentar

Oppsett til 6,4k hos Netshop med 4-kjerners AMD 955, hovedkort med 6GB/S sata og USB3.0, 5770-grafikk og Windows 7 i et greit kabinett:

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Socket AM3 3,2Ghz 8MB cache, 125W

ASUS M4A77TD PRO/U3S6, Socket-AM3 AMD 770+SB710, SATA 6Gb/s, USB3.0, DDR3

OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL8 Dual Ch. PC3-12800 2x2048MB 1600MHz. (8.8.8.24)

Netshop Miditower "Chiron", sort med 2xMIST120mm vifter, 2xUSB

Samsung DVD brenner SH-S223C

MIST, 550W, faste kabler

PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 64 bit, DVD

Western Digital Caviar 500GB S-ATA II Caviar Blue 16MB cache 7200rpm

Totalt 6 389,-

Lenke til kommentar

Prisen kan variere veldig. Har du lyst på sata 6GB/S? UsB 3.0? trenger du crossfire? Eller har du ett kabinett allerede? Ville ha gitt 500kr til i budsjettet.

Takk for godt svar! Har per dags dato ikke bruk for USB 3.0, så det er ikke noe "must" i og med at jeg har litt stramt budsjett. Dersom man klarer å få det inn i prisen derimot er det jo en fin bonus! Hvis jeg har forstått riktig, så er Crossfire mulighet for å putte flere skjermkort i samme PC? Hvis det "originale" skjermkortet takler dagens spill (og nye spill om 1 år), er det ikke nødvendig fordi jeg ikke tror jeg kommer til å være noen gamer i alt for mange år fremover.

Har forøvrig satt meg som mål om at Windows 7 skal være lovlig utgave, så må dessverre prøve å presse ned prisen litt for å få det med. Takk for tips og innspill nok en gang :)

Lenke til kommentar

Oppsett til 6,4k hos Netshop med 4-kjerners AMD 955, hovedkort med 6GB/S sata og USB3.0, 5770-grafikk og Windows 7 i et greit kabinett:

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Socket AM3 3,2Ghz 8MB cache, 125W

ASUS M4A77TD PRO/U3S6, Socket-AM3 AMD 770+SB710, SATA 6Gb/s, USB3.0, DDR3

OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL8 Dual Ch. PC3-12800 2x2048MB 1600MHz. (8.8.8.24)

Netshop Miditower "Chiron", sort med 2xMIST120mm vifter, 2xUSB

Samsung DVD brenner SH-S223C

MIST, 550W, faste kabler

PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 64 bit, DVD

Western Digital Caviar 500GB S-ATA II Caviar Blue 16MB cache 7200rpm

Totalt 6 389,-

Dette var et meget interessant forslag, tusen takk for det! Antar at Radeon 5770 er et dugandes skjermkort da du anbefaler det (kan dessverre lite om det). Lurer bare på om disse delene er valgt "løst" på Netshop eller om de settes sammen av dem? Fant dem nemlig ikke på pc-bygger-alternativene. Evt har du noen erfaring fra Netshop?

Har du noen kommentarer rundt dette forslaget, jonska? Du har vært så hjelpsom hittil.

Lenke til kommentar

M4A77TD PRO/U3S6: 4 x DIMM, Maks. 16 GB, DDR3 1600(O.C.)/1800(O.C.)/1333/1066 ECC,ikke-ECC,ikke-bufret minne

http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=bjOkrdsFHkTzz4Q6&templete=2

Komponentene er valgt enkeltvis. Om Netshop skal sette dette sammen for deg, må du legge til 'PC Montering av selvalgte komponenter'. Dette koster 370 kroner.

Jeg har snart handlet fra samtlige norske data-nettbutikker. Hos Netshop har jeg handlet alt fra høretelefoner til bærbar PC, og jeg har gode erfaringer med dem. Jeg kjøper utelukkende ting som er på lager, og det sendes relativt raskt.

Lenke til kommentar

Har ingen intensjoner om å overclocke noe på denne maskinen. Skjønte ikke helt informasjonen dere presenterer rundt RAM-hastighet og kompatibilitet. Hadde det vært mulig for deg C64C å spesifisere en kompatibel RAM som kan passe til resten av utstyret du presenterte tidligere?

Takk for gode tilbakemeldinger, virker som om jeg trolig kommer til å gå for den konfigurasjonen.

Lenke til kommentar

M4A77TD PRO/U3S6: 4 x DIMM, Maks. 16 GB, DDR3 1600(O.C.)/1800(O.C.)/1333/1066 ECC,ikke-ECC,ikke-bufret minne

http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=bjOkrdsFHkTzz4Q6&templete=2

Komponentene er valgt enkeltvis. Om Netshop skal sette dette sammen for deg, må du legge til 'PC Montering av selvalgte komponenter'. Dette koster 370 kroner.

Jeg har snart handlet fra samtlige norske data-nettbutikker. Hos Netshop har jeg handlet alt fra høretelefoner til bærbar PC, og jeg har gode erfaringer med dem. Jeg kjøper utelukkende ting som er på lager, og det sendes relativt raskt.

Er det en kompatibel RAM-brikke for pc-konfigurasjonen? Har ingen intensjoner om å overclocke. Kunne du kanskje valgt en konkret kompatibel RAM fra Netshop så jeg om mulig kan få alt fra samme butikk? På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens!

Som sagt skal jeg kjope en pc mellom 6-7k, pcen skal brukes til gaming og noe film.

Jeg har skjerm,tastatur,mus og windows 7.

Jeg trenger ikke mer enn 500gb hardisk. Kabinettet kan vAEre stygt som juling, sA lenge det duger :) Ellers er det fritt fram, jeg 0nsker bare det som er best mulig til mitt behov,

kom gjerne med flere forslag ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...