Prorsum Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Laptopen min (2 år gammel Toshiba, om det har noe å si) har i det siste bestemt seg for å plutselig slutte å låde i perioder. Det skjer kanskje hver tredje dag. Den pleier å slutte i kanskje 10 min., også lader den igjen. Har ikke noe med knekk på laderen eller noe, for PC-en står helt stille, dvs. at laderen ikke beveger på seg en mm. Den sluttet nå i stad, og nå får jeg den ikke til å lade i det hele tatt, og det har vel gått 3 timer. Jeg har prøvd å tilkoble med tre andre ladere vi har, og det skjer ingenting. Jeg har hatt problemer med ladere før, men det har det vært på grunn av at laderen selv har vært ødelagt, men det virker ikke som det er årsaken nå. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hovedkortet eller batteri. Mest sannsynlig hovedkortet. Lenke til kommentar
Prorsum Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Jeg har ikke peiling på PC, kan du utdype? Noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Tja.. jeg kan jo forsåvidt utdype. Det er 3 komponenter involvert i lading av en laptop. 1. Lader 2. Hovedkort 3. Batteri Hvis laderen er i orden, kan vi utelukke denne. Da er spørmålet: 1. Klarer batteriet å ta imot lading? 2. Klarer hovedkortet å ta imot å levere lading? Det du kan gjøre er: Test ett annet batteri. Hvis dette ikke fungerer må laptopen din på reperasjon for å få byttet hovedkort. Endret 29. august 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Prorsum Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Ok, tenkte det var noe sånt. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå