Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Total avgift ved import av ny bil fra sverige?

xcyber

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe ny bil direkte fra en svensk selger men er litt usikker på hvordan man setter opp dette regnestykket jeg legger ved..

1 (bilens nettopris) Er det totalprisen inkl alt av utstyr minus 25% moms?

Prisen jeg betaler til den svenske selgeren er 226000,- SEK inkl hengerfeste, motorvarmer, etc..

Hva koster det å få registrert bilen med norske skilter hos vegvesenet? blir det en kostnad på ca 15000,- ekstra i tillegg til 231097NOK?

Til info så gjelder det en Skoda fabia scout stv. (2011 mod) 1.6 TDI CR DPF/105 hk

takker for svar :)

post-103735-1283099044,6843_thumb.jpg

Endret av xcyber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skal skrive inn i bilens nettopris er den totale summen på bilen med alt ekstrautstyr eksklusive svensk moms. Så hvis det da er 145 452 NOK så skal du betale moms og engangsavgift før du får den på norske skilter. Såvidt meg bekjent er det ikke noen kostnad utover det. Men det du skal betale til den Norske stat er altså: 85 645,- NOK slik at den totale prisen på bilen blir 231 097,-

Vurderer å importere en Alfa Romeo GT med diesel fra Tyskland da man spare litt kronasjer på dette i forhold til å kjøpe brukt her i Norge.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Det du skal skrive inn i bilens nettopris er den totale summen på bilen med alt ekstrautstyr eksklusive svensk moms. Så hvis det da er 145 452 NOK så skal du betale moms og engangsavgift før du får den på norske skilter. Såvidt meg bekjent er det ikke noen kostnad utover det. Men det du skal betale til den Norske stat er altså: 85 645,- NOK slik at den totale prisen på bilen blir 231 097,-

Vurderer å importere en Alfa Romeo GT med diesel fra Tyskland da man spare litt kronasjer på dette i forhold til å kjøpe brukt her i Norge.

Stusser litt da det ikke står noe om registrering på den kalkulatoren bare.. men det ligger kanskje i "vektavgift"?

omregistrering av en bil ligger jo på ca 10.000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...