Gå til innhold

BK: Veronica! (ny versjon nederst i tråden)

Con

Anbefalte innlegg

Prøvde meg for aller første gang på portrett fotografering i går :) Var gøy med ett menneske forran linsen for en gangs skyld.

Lys var en stor utfordring, men gikk vel forholdsvis greit..

Brukte X-antall stuelamper, og 2 blitzer!

På dette bildet er det en lampe som gir lys på hver side, og så fyrte jeg en blitz i taket!

Annyways, slenger opp ett av bildene fra i går for kritikk!

Funker det best i farger eller i B/W? Eller funker det ikke i det hele tatt?

F/4.

1-10 sek.

ISO 400

post-38668-1283097145,6063_thumb.jpg

post-38668-1283097156,2506_thumb.jpg

Endret av Con
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns farge fungerte best, så eg skriv litt om den:

- Litt for varm fargetemperatur.

- Merker etter BH-stropper, armband og det ved høgre skulder er distraherande - ta det vekk.

- Ser foten(?) i bakgrunnen.

- Litt uheldig positiur med tanke på hove, ser rart og anstrengt ut - spesielt blikket.

- Dårlig redigering langst venstrearmen, der det går over til svart.

+ pupper

+ God tanke bak posituren, men ikkje heilt bra gjennomført

+ vinkelen

Eigentleg ganske bra for fyrste forsøk, trur fargetmeperaturen øydelegg mykje.

Lenke til kommentar

Se der ja :p Det på venstre armen så jeg faktisk ikke før nå.. *blind*

Ellers takk for konstruktiv tilbakemelding :) Har MANGE bilder av akkurat det der. Kanskje ett av de andre er bedre.. Prøvde mye forskjellig lyssetting.

Lenke til kommentar

Ikke for å ta livet av all glede i heimen, men du mangler en del for å få bildene til å stå ut, men ta det rolig, hjelpen er på vei.

Jeg tar dette som et akt-bilde og gir kommentar ut ifra det.

Lyset er veldig flatt, det er godt mulig du bør droppe blitzen i taket neste gang, skygger og hemmeligheter er essensielt for å få slike bilder til å funke. Neste gang eksperimenterer du mer med lyset, få til vinkler som skaper harde skygger.

Regner med modellen er en bekjent/samboer/ONSF/kjæreste, så sjansen byr seg vel igjen.

Se på andre nettsider som har aktbilder, finn fotogarfer du liker og prøv i første omgang å etterlikne de. Prøv å se hvordan de har lyssatt bildene, og prøv på det samme.

Et annet tips kan være å skjule ansiktet. Flere som er uenig i dette, men jeg liker akt-bilder hvor modellen ikke kan gjenkjennes, hvor ting (ehm, ja du vet) skjules av skygger osv.

Det neste steget blir å redigere bildet. akt-bilder er fotografier av "perfekte kvinner" (sikkert noen som syns fyldig og fin er greit, det må man selv bestemme) men bh-striper, rot i huden (arr, kviser) bør fjernes så godt som mulig.

Kan se om jeg orker å ta inn bildet i PS etterpå å vise deg hva du kan gjøre (Kan dra litt ekstra hardt så det kommer tydeligere frem) så skal jeg skrive kort hva jeg har gjort.

Prøv videre, alle har vært nye innenfor en genre, og jeg syns dette er bra til å være første gang, selv er ikke portrett mye jeg tar, selv om jeg jobber med portretter på PC'n dagen lang.

Lenke til kommentar

Ok...

Open as - Camera RAW

Exposure

Blacks

Contrast

Clarity

Saturation

Sharpness

Open in PS

Imagenomic - Portaiture

- Softing av hud

- Low Key

Fjernet ring, kviser, føflekker, rynker osv. Droppet å ha bort stroppene på høyre side, order ikke. Ble litt grums etter stroppene, men lettere på større fil.

Crop

Nik Software

- Contrast

- Brightness

- Structure

Ramme (Her mister du mange seere, mange hater rammer, la det være deres tap, ta det du foretrekker)

-Canvas size

Tittel

- Edwardian Script

Øynene er gjort svarte for å vise at jeg mener de skal være lukket, men kan også gi en rar og spennende effekt, om man liker det er opp til hver enkelt...

Når du tar et slikt portrett som skal se parallelt ut på begge sider er det jævlig viktig at hun presser likt slik at armene og puppene er like og du må passe på at du er dead on bakfra, dette krever mye, men perfeksjonisme er viktig.

post-93156-1283133442,7247_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oi, se der ja!! Tusen takk for gode tips!! *putte raw i PS*

Utrolig hyggelig når folk tar seg tid til skikkelig utfyllende svar!! :D

Har veldig mye forskjellige bilder av henne i akkurat denne posisjonen, fikk ikke tid til så mye mer på lørdag.. (kom noe alkohol i veien :whistle: ) Men er en veninne, så man får flere forsøk :) Hun sa og at hun kommer til å tørre litt mer neste gang siden hun nå føler seg litt tryggere :)

Lenke til kommentar

Prøvde meg på en ny versjon! Liker ramme på, men pleier ikke putte på når jeg laster opp her for å slippe all whiningen :p

Har brukt ett bilde der hun hadde øynene lukket. Ser jeg har ett stykke å gå når det gjelder redigering, men er vel bare å øve :)

Ble litt cheesy tittel, men bare en test :) Var dette bedre?

post-38668-1283177416,8245_thumb.jpg

Edit: Prøvde og å fjerne merker etter stroppen.. Og fikse huden litt. Ikke helt god på slikt enda..

Endret av Con
Lenke til kommentar

tiboine: Har du kalibrert skjermen i det siste? Til meg ser det bra ut, og på jobb ser jeg mye akt, og det er ikke lysere der. Kan også være smaksak...

Con: Du har fått noen rare streker i gråtonene, enten på grunn av komprimering eller på grunn av redigering.

Bedre, lysmessig, men du har myye å gå på i kontrast.

Lenke til kommentar

Må være skjermen min som er for lys eller noe.. For jeg ser det godt :)

Takker for gode dytt i riktig retning i alle fall! Er utrolig mye å sette seg inn i både når det gjelder redigering og lyssetting av mennesker i portrett situasjoner skjønner jeg, men satser på at det skal sitte etterhvert :)

Lenke til kommentar

Olsen sin versjon var best - men ikke bra. Problemet er at øynene blir veldig demon-aktig. Hadde funket om hun hadde lukket øynene, men når de er åpen kan de ikke ha så mye kontrast at de blir helt svart. Så finn fram makserings brushen ;D

(ehm, som jeg skrev, de er svarte for å vise at jeg ville ha de lukket :) )

Lenke til kommentar

Har samme bildet der hun har øynene igjenn og :) Bare at der er de stroppene i veien og ødelegger litt.. Får tatt fler av henne, så får en ny sjangse :)

Photoshop blir jo bare større og mer komplisert ettersom jeg setter meg mer inn i det o.O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...