Per-B Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Kan noen forklare meg forskjellen mellom Lightroom og kombinasjonen Camera Raw og Bridge? Per Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Kan noen forklare meg forskjellen mellom Lightroom og kombinasjonen Camera Raw og Bridge? Per Lightroom bruker ACR - Adobe Camera Raw - samme RAW-converter som i Elements og CS. Lightroom har en kraftig bildedatabase, redigeringsmuligheter, workflow og publiseringsmuligheter. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Kom hit med akkurat samme spørsmål Jeg har kjøpt meg Photoshop (og Bridge for den saks skyld) og lurer på om jeg trenger dette Lightroom? Jeg har ikke noe behov for at ting blir enklere eller lettere, men om det er noen verktøy der som jeg ikke har i hverken ACR eller PS så skulle jeg gjerne likt å vite hvilke... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Lightroom har lette redigeringsmuligheter, men hovedgreia er bildedatabase, massebehandling av bilder og workflow. Mange med CS som kjøper LR til det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er en ren teknisk forskjell også; for Photoshop CS/Bridge og Elements, så er ACR implementert som en plug-in. I Lightroom, så er ACR en del av programmet. Slik at når Adobe kommer med en oppdatering av ACR, så kommer det også en ny versjon av LR ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Er ikke det detaljer? hvis man installerer en ny Elements med ny generasjon ACR - får man da automatisk den nye ACR'en i en gammel CS-installasjon? (Håper ellers jeg får prøve det selv i nær fremtid.. ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Er ikke det detaljer? hvis man installerer en ny Elements med ny generasjon ACR - får man da automatisk den nye ACR'en i en gammel CS-installasjon? (Håper ellers jeg får prøve det selv i nær fremtid.. ) ACR oppdaterer man jo fordi man trenger støtte for nye filformater. Det er mye enklere (raskere ihvertfall) å legge inn en ny plug-in enn det er å oppgradere et helt program. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 ACR oppdaterer man jo fordi man trenger støtte for nye filformater. Det er mye enklere (raskere ihvertfall) å legge inn en ny plug-in enn det er å oppgradere et helt program. Pleier ikke LR å komme i ny versjon sånn omtrent samtidig med ACR uansett? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Pleier ikke LR å komme i ny versjon sånn omtrent samtidig med ACR uansett? Joda. Og de nye LR versjonene inneholder også bugfikser. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Ah ok, virker ikke som noe jeg har umiddelbar nytte av. Klarer meg fint med PS + ACR + Bridge da 3000,- for å sortere bildene er litt vel stiv pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå