Gå til innhold

Koble D-Link NAS 323 rett i nettverkstilkoblingen på pc

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå forsøkt å koble NAS-boksen min rett i maskinen vha nettverkskabelen. Det blinker og lyser i begge ender, men ingentinf dukker opp i 'd-link easy search', programmet som følger med og skal identifisere disken automatisk.

Sånn jeg har forstått det skal denne boksen egentlig kobles rett i den trådløse routeren, men den står i en annen etasje, og jeg vil gjerne ha disken stående hos meg og trenger bare tilgang på denne ene maskinen.

Er det noen måte å få til dette på? Noen som nevner crossover-kabel som mulighet, men jeg kan lite om bettverk og hvordan man evt setter opp dette. Har også forstått det som om jeg ikke trenger en crossover-kabel dersom nettverkskontrollen på hovedkortet støtter MDIX(?). Hvordan finner ut det i tilfellet? HAr et MSI 770-C45, men finner ikke noe opplysninger på nettet.

Spørsmålet er egentlig om det er mulig å koble denne direkte til maskinen, eller må jeg har disken stående nede i 1. etg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er ikke kabelen, men IP adresse. NAS boksen forventer å kobles til en DHCP server, og det samme gjelder sikkert PC. Det er normalt routeren som ordner det.

Er sikkert mulig å bruke en fast IP adresse. Da må du bare finne ut hvilken default adresse NAS boksen bruker, og sette fast IP på PC til samme subnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...