Gå til innhold

Åpen Baileys flaske, kan den drikkes?

andersen91

Anbefalte innlegg

Samboern har hatt en åpnet halvfull Baileys flaske stående i ca. romtemperatur ( kanskje litt kaldere siden stått inne på ett kott) i 3-4 uker. Luktet på den nå og den luktet bra. Jeg har ikke drukket Baileys før og smakte på den nå, den har en sterk smak, skal den ha det?

Kan den drikkes til helga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Baileys holder seg greit minst 6mnd etter åpning i romtemperatur så lenge den ikke er utsatt for sol eller andre nevneverdige lys- og varmekilder. I et riktig temperert kjøleskap kan de holde i to år. Med mindre det er en eldgammel flaske (sjekk best før-datoen) er det null problem i ditt tilfelle, med andre ord.

Baileys har også endel mer etanol-"burn" enn alkoholprosenten skulle tilsi, i motsetning til mange andre irish creams. "Sterk" (men søt) smak er å forvente.

Skål! :w00t:

Endret av Loomy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er jo litt ung men har drukket en del baileys i det siste siden mamma fikk en flaske i gave her for leden og hun synes ikke noe særlig om baileys. Den har kanskje bittelitt "sterk" smak med en gang du svelger den og en ettersmak som minner litt om domle synes jeg. Jeg liker best å drikke den med litt isbiter i. Jeg vet ikke med andre men synes kanskje ikke Baileys passer så bra til å drikke seg full på. Etter min mening er det mer en kose drink du drikker sakte når du tar en røyk elns.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...