Gå til innhold

13" med ok spill-ytelse?

Anbefalte innlegg

På leting etter en maskin rundt 13" med ok spill-ytelse. Det vil gå mest i bad company 2. Ellers bør maskinen være liten, lett, god batterilevetid og gjerne litt pen å se på. Er usikker på hvor høyt man må opp i pris for å få en slik maskin? Bør helst ikke bli altfor dyr..

Krav:

• Rundt 13"

• Liten og lett

• God batterikapasitet

• Må takle BC2 på ok nivå

Vil noen av disse maskinene f.eks være tilfredstillende?

Asus UL30Jt

Asus U35Jc

Acer Aspire TimelineX 3820TG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

timelinex 3820TG er omtrent eneste alternativ om man skal spille på en 13", HD5650 skjermkortet drar det meste på medium/high.

Nvidia 310 som finnes i en del konkurrenter klarer ikke nyere spill.

Tips:

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=177376&model=&salg=

PS Data har modellen du linker til på tilbud, tilbudet går ut i dag, så du bør nesten være kjapp ;) Om du skrvier "fri frakt" i kommentarfeltet så får du i tillegg trukket fra fraktkostnadene (fri frakt er helgekampanje denne helgen hos ps.no).

Edit: Mye info/diskusjon rundt denne modellen her: http://forum.notebookreview.com/acer/488205-acer-timelinex-3820tg-owners-lounge-info-benchmarks-tweaks-mods-upgrades.html

Og ja jeg har en 3820TG selv, morsomt å kunne spille f.eks Starcraft 2 på high med en så liten PC.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg vurderer også TimelineX3820 pga prossesoren og skjermkortet, men ingen som vet hvordan den farer mot en HP PRobook 5320m(har dårlig erfaring me hp, men får den til 50% fra 12500 til 6250 på mpx) ? finner lite info om Hp`en og spesielt skjermkortet, vurderer også timeline opp mot Asus U35JT

beklager og snike meg inn i tråden på den her måten, men e så mange 13" spillmaskin tråder oppe allerede..

Lenke til kommentar

Ser at 3820TG er fjernet fra endel nettbutikker nå, er den på vei ut kanskje? Og er det evt en erstatter rundt hjørnet?

Ble ikke noe kjøp på tilbudet her men ser at den er priset bra fortsatt hos noen av de mindre butikkene: http://old.prisguide.no/product.php?product_id=127243

Virker som om acer ikke klarer produserer nok til å dekke forespørselen på verdensbasis. 3820TG er ikke å få kjøpt i USA f.eks.

Tror nok det er derfor de nåværende modellene fases ut - acer klarer nok ikke levere fler akkuratt nå ihvertfall, men tror nok nye versjoner kommer på lager etterhvert.

Det kommer nye modeller i slutten av mnd/begynnelsen av oktober, eneste forskjell er i5-460m CPU på 2.53GHz (450m er 2.4GHz). Om det kommer en nordisk versjon av disse kommer det nok inn nye partier på lager da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser at 3820TG er fjernet fra endel nettbutikker nå, er den på vei ut kanskje? Og er det evt en erstatter rundt hjørnet?

Ble ikke noe kjøp på tilbudet her men ser at den er priset bra fortsatt hos noen av de mindre butikkene: http://old.prisguide.no/product.php?product_id=127243

Virker som om acer ikke klarer produserer nok til å dekke forespørselen på verdensbasis. 3820TG er ikke å få kjøpt i USA f.eks.

Tror nok det er derfor de nåværende modellene fases ut - acer klarer nok ikke levere fler akkuratt nå ihvertfall, men tror nok nye versjoner kommer på lager etterhvert.

Det kommer nye modeller i slutten av mnd/begynnelsen av oktober, eneste forskjell er i5-460m CPU på 2.53GHz (450m er 2.4GHz). Om det kommer en nordisk versjon av disse kommer det nok inn nye partier på lager da.

Har tenkt å kjøpe en 3820tg, men om det kommer en ny i oktober kan jeg gjerne vente. Men er det noen som kan bekrefte at det kommer ny modell snart? :)

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe en 3820tg, men om det kommer en ny i oktober kan jeg gjerne vente. Men er det noen som kan bekrefte at det kommer ny modell snart? :)

Intet kan bekreftes enda, annet enn at den nye modellen er å få kjøpt i singapor osv. Eneste forskjell er CPU (i5-460M) og større HDD i noen modeller. Så det er opp til Acer Europa hvilke modeller som skal produseres i Skandinavisk versjon/gjøres tilgjengelige. I værste fall kommer det ikke noen nye modeller som betyr at maskinen forsvinner fra markedet når lagrene av dagens modeller er utsolgte.

Lenke til kommentar

Tror du de kommer til å bruke ATi sin 6000 serie eller fortsette med 5650?

Denne maskinen er perfekt til mitt bruk, så om det ikke kommer en ny versjon vil jeg ha den gamle - men vil heller ha den nye om den kommer :p

Endret av RIP
Lenke til kommentar

Denne maskinen er perfekt til mitt bruk, så om det ikke kommer en ny versjon vil jeg ha den gamle - men vil heller ha den nye om den kommer :p

6000 serien kommer på nyåret, så da er det nok snakk om helt nye modeller om det kommer timeline modeller med disse kortene.

Lenke til kommentar

6000 serien kommer på nyåret, så da er det nok snakk om helt nye modeller om det kommer timeline modeller med disse kortene.

Lurer litt på hvordan høytalerene er på den, de får litt kritikk på nettet. Jeg er vant med elendige høytalere i min msi ex300, så om de klarer å gi høy nok lyd til at man kan høre hva de sier på filmer med litt lavt innspillingsnivå er jeg fornøyd :)

Har du 9-cellers varianten og anbefaler du den om det?

Er det noen måte å finne ut om det er samsung skjerm på den på forhånd?

Tenkte litt på denne:

http://www.gs.no/produkt.php?id=40506

Lenke til kommentar

Høyttalerene er dårlige, duger til windowslyder/youtube og slikt, men ikke mer.

Jeg har 9 cell og er fornøyd med det, bedre å skrive på når man har den på bordet, mer luft under gir bedre kjøling. Upraktisk om du skal ha den i en skolesekk el.

Man vet aldri på forhånd hvilken skjerm man får. Langt fra alle AUO skjermene er dårlige dog, virker som om produksjonskvaliteten varierer stort hos AUO, noen er bra, andre mindre bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...