Pepsi Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Ja, da har jeg endelig bestillt meg Ibook. Forhåpentligvis så blir jeg fornøyd med den. Får den for 12000,- men så må jeg vel ha litt ekstra ram og Office pakken. Kom gjerne med synspunkter. Har jeg gjort et godt valg? Lenke til kommentar
beh Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 En ting, det er omtrent 6 timer til Apple har sin WWDC i San Francisco. Du skal ikke se bort fra at det kan komme nye maskiner (ibook er egentlig lite trolig siden den akuratt fikk speed bump). Jeg bestillte nesten en iBook for to uker siden men bestemte meg for å vente. I verstefall er det jo bare prisene som blir bedre. Kan du ikke vente til i morgen så får du se hva nye versjonen av OSX har å tilby (Panther OSX 10.3). Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har bestillt maskinen i Mac-butikken i Stavanger. Har ikke betalt den enda. Men, han i butikken sa at det var lite trolig at det ville bli noe nytt. Det som var å lese i media nå, var bare spekulasjoner. Det blir jo akkuratt det samme om en kjøper PC-laptop. Den ene dagen er den pop, den andre en flopp. Sånn vil nok livet alltid være. :-? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 tips til ram-brikke som passer til ibook som kan kjøpes på f.eks. komplett.no og som helt sikkert passer og er kompatibel? Lenke til kommentar
beh Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har bestillt maskinen i Mac-butikken i Stavanger. Har ikke betalt den enda. Men, han i butikken sa at det var lite trolig at det ville bli noe nytt. Det som var å lese i media nå, var bare spekulasjoner. Det blir jo akkuratt det samme om en kjøper PC-laptop. Den ene dagen er den pop, den andre en flopp. Sånn vil nok livet alltid være. :-? Nja, nesten på pc siden er det jo flere leverandører somlanserer ting og forbedringer hele tiden, det er ikke sånn at plutselig så har den ene produsenten vårslipp og alt som er produsert tideligre daler til halvparten i pris. Satt litt på spissen så er det omtrent slik Apple markedet fungerer. iBook er en knall maskin og jeg håper at du blir fornøyd. Men husk at hvis PPC970 kommer så ligger du to prosessor generasjoner etter, det kan jo sammenlignes med å bruke en PII idag (nesten, G3 er nok litt kjappere... ). tips til ram-brikke som passer til ibook som kan kjøpes på f.eks. komplett.no og som helt sikkert passer og er kompatibel?Komplett har crucial minne, det er dyrt men har bra kvalitet og fungerer garantert i en iBook. Se www.crucial.com for hvilken type du trenger. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Nå får du meg nesten til å angre litt her...... Gjør jeg rett og slett et dårlig kjøp?? Burde jeg går for en PC-laptop i steden? Men, hva får jeg for 12000,- i samme klasse...og det bør ikke være celeron prosessor...? Lenke til kommentar
beh Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 For 12200 fikk jeg en Inspiron 500m (kvalitet så-så... ;( ) [*]Intel Pentium M @ 1.3 GHz (er kjappere en 1.8 P4M) [*]Combo drive (DVD and CdRW) [*]Wlan (802.11 a/g - 11Mbit and 54 Mbit) [*]Extra battery [*]40 GiB 5400 RPM HDD [*]Wonderfull 1400x1050 screen [*]Weight 2.3 kg [*]256MB ram [*]Dell Complete care (1000 kr) Teksten er sakset fra siden min jeg orker ikke å skrive det på norsk. Alternativet hadde vært en eMac og så forto seg på en PDA eller to ute i felten Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 For 12200 fikk jeg en Inspiron 500m (kvalitet så-så... ;( ) [*]Intel Pentium M @ 1.3 GHz (er kjappere en 1.8 P4M) [*]Combo drive (DVD and CdRW) [*]Wlan (802.11 a/g - 11Mbit and 54 Mbit) [*]Extra battery [*]40 GiB 5400 RPM HDD [*]Wonderfull 1400x1050 screen [*]Weight 2.3 kg [*]256MB ram [*]Dell Complete care (1000 kr) Teksten er sakset fra siden min jeg orker ikke å skrive det på norsk. Alternativet hadde vært en eMac og så forto seg på en PDA eller to ute i felten Synes ikke det var så altfor mye for pengene... se på denne fra www.multicom.no: [*]15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning [*]Intel Pentium-4 2667MHz prosessor, 533MHz FSB [*]512MB DDR minne [*]40GB harddisk [*]Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner [*]64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP osv. alt dette for 14000,- Lenke til kommentar
beh Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Synes ikke det var så altfor mye for pengene... se på denne fra www.multicom.no: [*]15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning [*]Intel Pentium-4 2667MHz prosessor, 533MHz FSB [*]512MB DDR minne [*]40GB harddisk [*]Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner [*]64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP osv. alt dette for 14000,- Det er jo ikke en Centrino maskin, den bruker en P4 cpu som blir skikkelig varm. Sammenligned med en iBook så er jo dette et monster, vekten som du så pent lot være å skrive ned er på 3,8 kg! Hvis man fjerner complete care på mitt tilbud koster maskinen 11 000kr, det er 2900 billigere enn "Green" maskinen. Men så mangler jo dellen litt specs da, skjermkortet er nok ikke for de som spiller. Men jeg er jo heldig jeg som bare spiller Nintendo spill Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Såklart jeg ikke skrev ned vekten, 3.8kg er da vel ikke no ille, du kjenner ikke store forskjellen på 2.3 og 3.8 kg Lenke til kommentar
beh Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Sorry om jeg er litt krass men det er stor forskjell på 3.8 kg og 2.3 kg. Dessuten så veier laderen (som sikkert er på over 100 W) masse til maskiner med desktopprosessor. Skal man bruke maskinen til andre ting enn som stasjonær så spiller vekten stor rolle. Alle som vurderer å bruke maskinen på forelesninger kommer nok å la pc'n ligge hjemme etter noen dager med (3,8 + 0,8 + 1) (maskin lader veske)= 5,6 kg ekstra å drasse på. Har du forresten noen bærbar maskin selv? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 nei jeg har nok ikke en bærbar selv, men jeg har brukt endel bærbar siden min far har en. uansett så har jeg sikkert ikke like mye erfaring som dere andre her, tenkte jeg bare skulle nevne den maskinen på multicom, fordi jeg har en kamerat som er meget fornøyd med den, og det så ut som om at det var mye for pengene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå