Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus N73JN bærbar - pekeflate virker ikke

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter her med svigers sin splitter nye bærbare Asus N73JN.Modell Maskinen ble kjøpt for 2 dager siden.

OS Win 7 Premium x64

Maskinen fungerer utmerket, med unntak av pekeplate og tilhørende museknapper. Denne virker ikke. For meg ser det ut som om den er deaktivert, men jeg finner ingen steder å aktivere den igjen. I henhold til tastaturet så skal Fn+F9 aktivere/deaktivere pekeplaten, men denne ser ikke ut til å hjelpe stort. Ikonet nede i venstre hjørne viser "pekeplate med rødt kryss over" så området er åpenbart deaktivert.

Problemet er at jeg ikke finner noen plass å aktivere det igjen. Dette er andre gangen dette skjer på to dager, sist ble problemet borte etter en omstart. Denne gangen vil den ikke i det hele tatt. Det er nesten slik at jeg begynner å mistenke at det kan være et hardware problem, eller dårlig kontakt noe sted.

post-90080-1283092469,5891_thumb.jpgpost-90080-1283092702,4133_thumb.jpgpost-90080-1283093339,299_thumb.jpg

Første skjermdumpen viser kontrollpanelet med USB mus tilkoblet, på andre og tredje bildet er USB musen frakoblet. Skal ikke pekeplaten finnes under enhetsbehandlingen?

Noen som kan hjelpe? Vil aller nødigst dukke opp med maskinen i butikken på mandagen, hevde at den er DOA, for så at betjeningen fikser problemet med et tastetrykk.

Setter veldig pris på tilbakemelding!

-T

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Pekeplaten kommer iallefall opp for meg under enheter. Har du prøvd å installere nyeste driveren til den fra hjemmesiden til Asus? Prøv også å trykke på "søk etter enheter" i enhet listen.

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Finner den ikke under enhetsbehandling og heller ikke når jeg søker etter nye enheter. Har heller ingen ukjente eller enheter med feil på i en under enheter. Jeg blir mer og mer sikker på at det er en hardwarefeil.

Andre ting som kan prøves?

-T

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...