Gå til innhold

Windows utforsker (explorer.exe) fugerer ikke, dvs. windows funker ikke :/

Anbefalte innlegg

Heisann! stort problem her. Windows utforsker funker ikke. Den bare klikker hver gang når jeg skal starte opp maskinen. Jeg får til slutt kun en svart skjerm med mus-pekeren. Jeg trykker da ctrl+alt+del. Da er lite av prosssesene startet opp i og med at windows ikke er startet opp. Jeg får startet internett exploerer og opera derifra. Så jeg kommer meg på nett. Men selve windows er borte. Jeg har forsøkt å starte windows utforsker herifra også. Men den klikker og lukker seg før det skjer noe i hele tatt. Jeg har forsøkt å starte windows på nytt via windows vista oppstarts cd. Dette fungerte ikke. Jeg har også prøvt å fikse oppstartsproblemet der. Har også prøvt å gjennopprette siste fungerene windows versjon. Det fungerte ikke. Har også kjørt et reparasjonprogram via nettet safety.live.com . Det fungerte heller ikke. Jeg har også prøvd å starte på nytt i sikkerhetsmodus både med og uten nettverksstøtte. Funket ikke. Noen som har noe peiling? Kan jeg på en måte få slettet windows utforsker og lagt den inn på nytt? Jeg vil nødig formatere å legge inn windows på nytt. Så vil prøve å fikse det først. Jeg slo av maskinen for første gang på en del uker igårkveld. Og fikk den ikke på idag. Jeg tror den eneste oppdateringen jeg la merke til idet maskinen startet opp igjen var Ad-aware. Jeg har AVG virus prog på maskinen.

Håper noen vet noe om dette problemet og kan hjelpe meg. Jeg har ikke vært borti det før.

Hilsen Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...