Gå til innhold

GTX 460 elendigt?

diskus123

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt Zotac GTX 460 og prøvd det ut på Mafia II. Jeg har alt på maks utenom physx (den har jeg av), men det lagger veldig mye. Mafia II sin benchmark test har jeg fått alt mellom 20 fps og 36fps på, med disse instillingene mens en på youtube viste frem kortet med denne testen og fikk 55fps på stock. Men jeg overclocket det med samme instillingene som han hadde utenom volten som det ikke gikk an å stille på å da fikk han 67fps og jeg, ja... Så jeg lurer på hva jeg må gjøre får å få kortet til å fungere skikkelig.

Pc:

Intel core 2 quad 2,5 GHz

Zotac Geforce GTX 460 1 gb (overclocket)

hovedkort: Asus p5q pro

4 gb 1,066 MHz

750 W HX Corsair

I går fikk jeg 30fps før og 36fps etter overclocking, det beste jeg har fått idag er 25fps på denne testen. Tok denne testen nettopp og fikk 20,1 :(

Altså det var bedre i starten rett etter overclocking

Endret av diskus123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt dramatisk når jeg har oppgradert en pc til mange tusen så ting må skje fort så jeg må få folk til å se tråden :p Nei men driveren er installert, kan jeg prøve å reinstallere den å installere en eldre version?

Du la ikke merke til at han har en i7-980x på 4.2ghz ?

Jo men uansett, det skal vel ikke være 2x bedre forde

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har det stor påvirkning men jeg tror det er noe annet også siden jeg stillte grafikken til mafia 2 på lavest på alt å det lagget fortsatt. Ja jeg har planlagt å overclocke cpuen til 3,2 GHz. for se da

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Nei, dvs at prosessor klokker seg ned når den ikke er behov for max effekt.

Vet du hvor i bios jeg evt. skrur av det, prøvde forsiktig å overklokke men da sto d 2,5 ghz 1,73 ghz, hvordan går det da an å få det opp i 3,2. Vet at det blir litt off topic nå, men jeg prøver jo å løse ett problem... (Er på laptopen nå)

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Jepp, den har underklokket seg. Hviilke OS bruker du ?

PÅ win 7 så kan du gå på strøminstillingene å sette den fra "balansert" til høy ytelse, det kan hjelpe, så er det også et sånt greier i bios. Husker ikke hva det heter, men er vel noen her på forumet som husker navnet på det?

Lenke til kommentar

Etter å ha rørt litt i bios: noe som heter C1E til disable og (cpu clock speed?) til 225 restartet, brukte det en helv time på å komme inn til diskgjennompretting. Det godtok jeg men når jeg kom inn på windows 7 ultimate 64 bit som jeg forøvrig har, låste musa seg, har prøvd med 2 muser. Å nå tar det 10-15 min fra jeg starter dataen til jeg kommer inn på windows. Tastaturet virket visst heller ikke, men det lyser

Edit: nå virker tastatur og mus, noe som sier meg at hele pc og oppstart har blitt veldig treit, må fikse dette!

Endret av diskus123
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Du har også lagt merke til at han ikke har physx på ? Hvis du har physx på så er det helt normal FPS. Jeg har Alt på max (high physx) 1920x1200 og får ca 60 fps. Uten physx så blir fpsen litt over dobblet :)

Lenke til kommentar

Du har også lagt merke til at han ikke har physx på ? Hvis du har physx på så er det helt normal FPS. Jeg har Alt på max (high physx) 1920x1200 og får ca 60 fps. Uten physx så blir fpsen litt over dobblet :)

Jeg vet, derfor har jeg ikke Physx på :(

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke virus, jeg har nettopp kjøpt deler til ny pc, alle delene er nye utenom hovedkortet. Jeg satt sammen delene installerte windows 7 ultimate 64 - bit (hadde samme med 32 bit før), så overklokket jeg skjermkortet, men etter ca. 15 timer sviktet windows så jeg måtte ta en systemgjennoppretting. Den tilbakestillte skjermkortet. Jeg har den rette skjermkort driveren, ikke virus, og nå har jeg overklokket skjermkorte litt igjen. Men det lagger litt uansett om jeg har høy eller lav grafikk instillinger. Hvis jeg har alt på fullt, Physx av og antialiansing av, så får jeg faktisk 5-10 fps mer på Mafia II testen. Det vil si ca. 43-44 fps.

Kan sammenligne det litt med en venn som har en pc der delene er litt dårligere en mine men han har et Ati 5870 skjermkort og har med alt på fullt utenom Physx som han har av fått 55 fps på den samme testen jeg får 30 på. Da det ikke kan være så stor forskjell på de skjermkortene begynner jeg å lure.

Edit: Det skjer nå er at det tar 10 min å komme inn i windows og 5 min før mus og tastatur begynner å virke. Hver gang jeg skrur på pcen tilbakestilles skjermkortet seg. Det er meningen det skal overklokkes, det følger til og med en overklokkingsmaskin dings som det går an å skru på :/

Kan legge til at Mafia II og windows er nedlastet, vet ikke om det har noe å si, siden kammeraten min også har det samme.

Edit: Det lagger selv om jeg setter alle instillingene på lav og skrur av forskjellige ting.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Er stor forskjell mellom ATI HD5870 skjermkortet å ditt GTX460.

Men over til det jeg spørte om. Du bruker antivirus? Bare 2min uten antivirus å du er på nett så kan du ha fått infisert pcen din. Bare sånt at du er klar over det.

Du har prøvd nyeste driver, prøv en eldre driver, det hjelper hos noen faktisk.

Jeg har stor tro på at du har en trojaner som har lurt seg ned. Anbefaler deg å laste ned dette programmet å kjøre det på full skan: http://filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

Viss ingenting hjelper, prøv en clean install av OSet å se om det hjelper. Hjelper ingeting av det jeg kommer med, så vett ikke jeg mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...