Gå til innhold

Omtale av Blitzkrieg (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Som kommentar til omtalen vil jeg bare si at zooming og perspektiv-skifte kun er mulig med 3d-grafikk. Eller det vil si at det sikkert er mulig med 2d også, bare at det krever en del mer "modeller".

Ifølge omtalen er også spillet i 3d.

Lenke til kommentar
Som kommentar til omtalen vil jeg bare si at zooming og perspektiv-skifte kun er mulig med 3d-grafikk. Eller det vil si at det sikkert er mulig med 2d også, bare at det krever en del mer "modeller".

Zooming og perspektivskifte var mulig allerede i Sim City 2000 (som var 2D). :)

Det er vanlig å la spilleren få se handlingen fra flere forskjellige vinkler i 2D strategispill, men her hadde det nok betydd mye ekstra arbeid for utviklerne. De fleste 2D strategispill har også flere forstørrelsesnivåer.

Som svar til sindres:

Spillet bruker en blanding av 2D og 3D. Enhetene og selve landskapet er i 3D, mens objektene rundt om på landskapet er i 2D. Det er mulig at menneskene også er 2D, det er er jeg ikke sikker på (de er så små at det er vanskelig å se :) )

Lenke til kommentar

Jeg har ved skrivende stund spillt gjennom hele spillet på Normal vanskelighetsgrad og mere til, og jeg må si jeg også likte spillet veldig godt.

Et par kommentarer:

1. Etter å ha spillt nesten alle Close Combat spillene synes jeg utvalget av enheter er for dårlig. Du har i bunn og grunn tanks, artilleri eller infanteri. Du kan ikke bruke f.eks antipanser-infanteri eller maskingevær-enheter osv. Spesielt savner jeg dette blandt kjerne-enhetene dine. Blendt disse er utvalget llitt lite.

2. De ikke-historiske oppdragene ("random missions") blir fort litt kjedelige. Det er litt får variabler desverre.

3. Spillet er for kort!!! 8) Jeg kunne tenkt meg 10 ganger så mange historiske oppdrag :D

4. Score-systemet er litt vagt. F.eks har jeg aldri klart å få "Art of War" særlig over 40% selv om jeg går gjennom en hel kampanje uten å bruke "save/load" i oppdrag for å ommgå store tap/tabber. Og med nesten bare "Veteran/Elite" enheter synker også "Experience" poengene drastisk da du ikke lengre har mange enheter som blir bedre, fordi alle er det beste de kan være....

5. Spillet er lagt opp for at spiller lett skal kunne lage tillegg til spillet. Noe som er MEGET lovende. Det er allerede ett stort prosjekt på gang og jeg har hørt rykter om 2 til. Så varigheten på spillet kan økes drastisk etterhvert som disse blir ferdige 8) (Ta en titt på det offisielle forumet til spillet: http://www.cdv-board.de/english/forumdispl...hp?s=&forumid=8 )

Men alt i alt: Et meget bra krigsspill både for entusiaster som meg som har spillt en masse slike spill og for "de andre" som ikke har WWII krigsspill som favoritter 8)

Anbefales på det sterkeste! Jeg kommer nok spille dette spillet masse fortsatt, selv om jeg har spillt gjennom det nesten 2 ganger nå :p

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
Jeg har ved skrivende stund spillt gjennom hele spillet på Normal vanskelighetsgrad og mere til, og jeg må si jeg også likte spillet veldig godt.

Et par kommentarer:

1. Etter å ha spillt nesten alle Close Combat spillene synes jeg utvalget av enheter er for dårlig. Du har i bunn og grunn tanks, artilleri eller infanteri. Du kan ikke bruke f.eks antipanser-infanteri eller maskingevær-enheter osv. Spesielt savner jeg dette blandt kjerne-enhetene dine. Blendt disse er utvalget llitt lite.

Jeg synes ikke selve utvalget er dårlig, men jeg kunne godt tenkt meg å få lov til å bruke mer enn tre faste artillerienheter, for eksempel. I og med at jeg kun har tre av dem velger jeg heller "ordentlige" kanoner framfor antitanksvåpen og slikt.

2. De ikke-historiske oppdragene ("random missions") blir fort litt kjedelige. Det er litt får variabler desverre.

3. Spillet er for kort!!! 8) Jeg kunne tenkt meg 10 ganger så mange historiske oppdrag :D

Jeg er enda ikke lei av de andre oppdragene, men du har egentlig rett i at det godt kunne ha vært flere historiske oppdrag.

4. Score-systemet er litt vagt. F.eks har jeg aldri klart å få "Art of War" særlig over 40% selv om jeg går gjennom en hel kampanje uten å bruke "save/load" i oppdrag for å ommgå store tap/tabber. Og med nesten bare "Veteran/Elite" enheter synker også "Experience" poengene drastisk da du ikke lengre har mange enheter som blir bedre, fordi alle er det beste de kan være....

Enig i dette.

5. Spillet er lagt opp for at spiller lett skal kunne lage tillegg til spillet. Noe som er MEGET lovende. Det er allerede ett stort prosjekt på gang og jeg har hørt rykter om 2 til. Så varigheten på spillet kan økes drastisk etterhvert som disse blir ferdige 8) (Ta en titt på det offisielle forumet til spillet: http://www.cdv-board.de/english/forumdispl...hp?s=&forumid=8 )

Godt poeng.

Men alt i alt: Et meget bra krigsspill både for entusiaster som meg som har spillt en masse slike spill og for "de andre" som ikke har WWII krigsspill som favoritter 8)

Anbefales på det sterkeste! Jeg kommer nok spille dette spillet masse fortsatt, selv om jeg har spillt gjennom det nesten 2 ganger nå :p

Mvh.

S.

:) Jeg er så opptatt med andre spill (har en del gode titler inne til omtale nå) at jeg ikke får tid til å spille Blitzkrieg mer. Skal nok komme tilbake til det når ting blir litt roligere.

Lenke til kommentar

Jau, har brukt en del tid på å lete etter lignende titler rundt om på nettet. Men av spill med tilsvarende kvalitet som Blitzkrieg og Close Combat serien er det sørgelig lite der ute.

En lovende ny sak er "Codename: Panzers" ( http://www.panzers.de/ ) og "Eric Young's Squad Assault" ( http://www.matrixgames.com/games/squadassault/main.asp ). Begge er full 3d, noe som er lovende. Men dette kan også ødelegge mye, da 3d-effektene ofte gjør spillbarheten mindre, samt at de kan komme mere i fokus en spillbarheten hos utviklerne. Det skal også nevnes at forgjengeren til "Eric Young's Squad Assault" - "GI - Combat" har fått dårlige kritikker rundt om kring, også fra spillere.

"Codename: Panzers" fant jeg en Alpha-versjon av på nettet, som ser meget pen ut, men det er ingen muligheter til å gjøre annet enn å flytte tropper rundt på brettet på den versjonen. Problemet ser så langt ut til å være at du ikke kan flytte fokus (zoom) ut langt nok til å få ordentlig oversikt.... Men vi får se hva som skjer etterhvert som spillet utvikles.

Jeg lastet også ned en Demo av "Sudden Strike II", men det spillet var en gedigen nedtur, da jeg syntes både spillbarhet og grafikk sugde noe ordentlig. Det var rett og slett umulig å se hvor troppene dine var, og se forskjell på dem når alt var så smått og grøtete. Samtidig fantes ingen mulighet til å pause spillet og gi ordrer.... Det er et "must" i slike spill.

Er det noen som har oversikt over andre lignende titler som kan være interresant å se på? Både nåværende og spill under utvikling?

Gleder meg selvfølgelig rått og brutalt til "Homeworld 2" 8) Det irriterer meg bare at jeg har mistet de to første spillene... En eller annen kompis har lånt dem en gang i tiden, og ikke klart å levere dem tilbake :evil:

Mvh.

K.

Lenke til kommentar
Jau, har brukt en del tid på å lete etter lignende titler rundt om på nettet. Men av spill med tilsvarende kvalitet som Blitzkrieg og Close Combat serien er det sørgelig lite der ute.

SNIP!

Er det noen som har oversikt over andre lignende titler som kan være interresant å se på? Både nåværende og spill under utvikling?

K.

Har du prøvd Combat Mission II? Frykter det er litt for komplisert for meg, men i følge min kollega Einar Pedersen er det et svært godt spill. Les omtalen her: http://www.gamer.no/omtaler/combat_mission_2/

Lenke til kommentar
Har du prøvd Combat Mission II? Frykter det er litt for komplisert for meg, men i følge min kollega Einar Pedersen er det et svært godt spill. Les omtalen her:http://www.gamer.no/omtaler/combat_mission_2/

Hmm... Laster ned nå, så skal vi se 8) Lagt merke til at så og si alle WWII strategispillene er laget i Europa? De fleste ser ut til å komme fra Tyskland, men Russland og Ungarn kaster seg på også.... Lurer på hvorfor ingen kommer fra Frankrike... :wink:

"... and France surrenders ..."

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
Det er nok tilfeldig at spillene ikke kommer fra frankriket.

Tror neppe at franskmennene bærer nag fra nederlaget 10 mai-18 juni.

Det har f. eks ikke kommet mange spill fra storbrittania, japan etc :wink:

Hehe... Men det er obligatorisk å spøke med Franskmennene når WWII spill diskuteres :wink:

S.

Lenke til kommentar

Et firma som heter Intex Publishing har allerede laget en addon som ser meget god ut for "Blitzkrieg". Jeg har bestilt en utgave og vil komme tilbake med en omtale når jeg får testet den.

Men om du er fan, så bare hiv deg på http://www.total-challenge.de/ 8)

Jeg prøvde forresten "Combat Missions II" demoen og ble utrolig skuffet. Spillet hadde den treigeste framdriften jeg noen gang har sett i et strategispill. Det var i grunnen ikke så vanskelig tektisk, men ventetiden mellom rundene, og tiden det tok å gjennomføre rundene var bare alt for lang.

Samtidig fatter jeg ikke at dem har klart å kode grafikken så dårlig. Selv på min p1300 med TI4600 grafikkkort gikk alt meget "hakkete" selv i 1024x768 oppløsning. Og med så grunnlegende enkel grafikk så er det fullstending amatørmessig....

Og etter å ha prøvd spill som GI Combat ol. så er jeg rimelig skuffet over ekte 3d-forsøkene på RTS WWII spill... Håper "Codename: Panzers" klarer å kombinere spillbarheten til "kvasi-3d" spillene som "Blitzkrieg" og "Close Combat" sammen med full 3d.

Mvh.

K.

Lenke til kommentar

Fikk Blitzkrieg i posten i dag og satte cden i pcen med et bredt smil om munnen. Installasjonen gikk bra til den var kommet litt over halvveis. Hele greia låste seg og cdspilleren spant og spant, men ingen filer ble overført til harddisken :(

Jeg har prøvd mange forskjellige løsninger som å sette ned speeden på cdspilleren og prosessoren, men til ingen nytte.

Etter hvert fant jeg ut på CDV sitt forum at mange sliter med samme problemet; spillet lar seg simpelthen ikke installere på enkelte maskiner!

Jeg synes det er en skandale av CDV at de ikke kvalitetssikrer produktene sine bedre :x

Nå bytter jeg Blitzkrieg mot Rise of Nations.

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet selv. Sjekket litt på forumet til Blitzkrieg hos CDV og oppdaget at en bunke med ødelagte cd'er har havnet på markedet. Jeg dro bare tilbake til Ram & Rom hvor jeg hadde kjøpt spillet og byttet i et nytt et... Voila! 8)

Spillet er såpass bra, og en av mod'ene som er på vei, "Road to Victory" ser såpass glimrende ut, at jeg råder deg til å få en ny kopi i stedet...

Mvh.

SvUpP

Lenke til kommentar

Etter litt etterforsking fant jeg ut det samme som deg, nemlig at noen av CDene er ødelagte. Får vel prøve å bytte til en ny cd selv om episoder som dette gjør at jeg får mest lyst til å gi opp spillet enda jeg vet at det er bra. Uansett så bør utgiverne ha såpass god kontroll at slike ting ikke skjer.

Lenke til kommentar

Fikk et nytt eksemplar i posten i dag, samme elendigheta! Det henger seg opp på textures.pak under installasjonen, samme som skjedde sist.

Nå bytter jeg Blitzkrieg mot GTA, Postal 2 eller et annet voldsspill. Blir smått aggressiv av råtne firma i spillbransjen :evil:

Lenke til kommentar
Fikk et nytt eksemplar i posten i dag, samme elendigheta! Det henger seg opp på textures.pak under installasjonen, samme som skjedde sist.

Nå bytter jeg Blitzkrieg mot GTA, Postal 2 eller et annet voldsspill. Blir smått aggressiv av råtne firma i spillbransjen :evil:

Jeg forstår deg godt, men husk nå det at CDV (eller KE Media, som distribuerer spillene til CDV i Norge) selvfølgelig ikke har noe å tjene på at kundene deres blir misfornøyde. Feil kan alle gjøre, og selv om jeg forstår frustrasjonen din godt (som sagt) føler jeg kanskje du er litt urettferdig mot dem. Det er svært tvilsomt at de bevisst slapp en haug ødelagte spill på markedet (mens det f.eks. er mulig å si at flere selskaper bevisst slipper uferdige spill på markedet).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...