Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

To problemer med ny Asus N53

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp mottatt min nye Asus N53, og i oppstartsfasen har jeg oppdaget to ting jeg gjerne vil ha klarhet i før jeg bestemmer meg for om jeg vil beholde maskinen eller ikke.

Det første er mer et generelt spørsmål hvor sannsynligheten nok er stor for at jeg gjør noe feil eller har misforstått. Jeg har alltid tenkt slik at om både PC/TV har HDMI-utgang, så bør jeg kunne få lyd/bilde fra maskinen overført til TV'en ved å koble disse sammen. Det fungerer ikke her. Er det slik at skjermkort/lydkort på såpass nye maskiner faktisk ikke kan støtte dette eller er det noe jeg har gått glipp av her?

Det andre er at det oppe mot venstre hjørne av skjermen er et felt som minner om en svart skygge. Står man ovenfra og ser ned er området helt svart. Ser nesten ut som om noe "flyter ut" fra rammen over. Den har vært borte én gang når maskinen var slått på, men er ellers tilstede. Jeg har naturligvis sendt mail til MPX om dette, men regner ikke med å få noe svar i helgen. Noen som har en anelse om hva det kan være? Jeg har ikke kludret borti med noen magneter eller lignende, den står ikke i nærheten av høyttalere og maskinen har ikke vært utsatt for harde støt eller lignende. Før flekken kom var skjermen bare løftet opp én gang og plasten tatt av.

Litt klønete spørsmål dette, men håper at noen kanskje kan bidra. På forhånd takk!

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...