VistaX Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg sliter med at når jeg aktiverer num lock (som jeg vanligvis har på hele tiden), så blir bokstavene som u, i og o til tall. Jeg har en HP Pavilion dv9500 (som er med numerisk tastatur). Hvordan får jeg nå av denne funksjonen som gjør at noen av bokstavene på tastaturet er blitt til tall? Når jeg ikke har num lock knappen aktivert så fungerer det som normalt men da fungerer ikke det numeriske tastaturet. PS! Det er ingen tegn under bokstavene på tastene. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Trykker du NumLock tasten på det numeriske tastaturet eller brukte du en FN-tast kombinasjon for å aktivere det? Hva slags OS kjører du? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Hvis jeg slår av num lock så er tastaturet som vanlig, men da virker ikke det numeriske (jeg har et fulltastatur som man har på stasjonære). Jeg bruker kun num lock tasten, ikke Fn. Jeg kjører Windows 7. Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Prøv og trykk Alt Gr og Num Lk samtidig et par ganger..pleier og fungere hos meg. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 er vel et tullete tastaturprogram kan jeg tenke meg, kan bare teste å deaktivere oppstartsprogrammet til hp og se hva windows gjør på egenhånd. dette gjør du ved å skrive msconfig i søkefeltet og trykke enter. etter det er det bare å gå bort på oppstartsprogrammer tabben og skru av det du ikke vil skal starte opp automatisk:) Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Oriuss: Jeg prøvde dette nå, og det virket ikke. Holdt inne alt gr og trykte på num lock. Ingenting skjedde bortsett fra at jeg trykket av og på num lock. Uracoin: Fant ingen programmer der. Har vært der før for å huke av de programmene jeg ikke ønsker. Takk for forslag, men er det ikke noen som har hatt samme problem? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Nei dette er sånn det er. Slå NumLock på når du bruker et eksternt tastatur med talltaster, og av når du bruker laptop'ens eget. Når er det et problem, når er disse i bruk samtidig? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Jeg har kun et tastatur, og det er laptopens eget. Når jeg har num lock på virker de nevnte bokstavene som tall, men det vil jeg ikke nettopp fordi laptopen er så stor at det er et fulltastatur med numerisk på siden. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Aha. Unnskyld, men det var ikke lett å gjennomskue. (Edit jo, når jeg skjønner fasit er det lettere) Da ville jeg nok lett etter drivere. Umulig å teste dette her på en knøttliten LG rimeligvis, men http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProductList.jsp?lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3369391 Endret 30. august 2010 av Harald Staff Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Ser etter nå, og jeg har en HP Pavilion dv9687eo med fulltastatur. Og det er fortsatt slik at står num lock på så virker det numeriske, men da er også de nevnte tastene (som eks. uiojk etc. Samtidig som at p og . er blitt * og ,). Noen som vet hvordan jeg kan få det tilbake til standard, uten å formatere? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Pass på at det nummeriske tastaturet er slått på. Trykk deretter Fn + Num-Lock. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er helt likt som dette tastaturet jeg har; http://media.photobucket.com/image/tastatur%20hp%20b%2525C3%2525A6rbar/sonyfxa36/DSCN3663.jpg Når Num-lock står på så virker tallene, men da er de nevnte bokstavene også tall. Lenke til kommentar
sidesprang Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Prøvde du fn+numlock. hørtes veldig ut som det er dette som vil fikse det. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Prøvde du fn+numlock. hørtes veldig ut som det er dette som vil fikse det. Mener du bare å holde inne fn og trykke numlock? Da slås bare numlock på på vanlig måte og bokstavene er fortsatt tall. Alt+shift? Hva gjør dette? Når det er sagt, så ønsker jeg å ha på num lock fordi jeg vil bruke tallene helt til høyre. Men da, som sagt er også de nevnte bokstavene tall. Endret 11. oktober 2010 av VistaX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå