Gå til innhold

Lightroom 3 Webalbum

Anbefalte innlegg

Jeg er en storfornøyd bruker av Lightroom. Fra før har jeg benyttet et eksternt program for å lage webbasert fotoalbum, men jeg ser det finnes tilsvarende muligheter i Lightroom.

Jeg ønsker å lage et hierarkisk fotoalbum med kataloger og underkataloger - for eksempel en hovedside som presenterer hvert år som en egen seksjon og videre inndeling i egne mapper/seksjoner innenfor hvert år.

Finnes det noen muligheter til å få til dette med Lightroom?

Hilsen

Ole

Endret av Ole3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en storfornøyd bruker av Lightroom. Fra før har jeg benyttet et eksternt program for å lage webbasert fotoalbum, men jeg ser det finnes tilsvarende muligheter i Lightroom.

Jeg ønsker å lage et hierarkisk fotoalbum med kataloger og underkataloger - for eksempel en hovedside som presenterer hvert år som en egen seksjon og videre inndeling i egne mapper/seksjoner innenfor hvert år.

Finnes det noen muligheter til å få til dette med Lightroom?

Hilsen

Ole

Jeg driver litt med en noenlunde tilsvarende prosjekt. Jeg finner ikke muligheten til å lage flere lag med undersider(mapper/seksjoner) i LR. Men jeg løser dette ved å lage hver fotoside i LR og bruker så en editor (for meg: MS Expression)til å sy sammen sidene med å endre/opprette linker o.s.v.

Så for meg så blir det å prøve å bruke flere metoder for å få en forhåpentligvis brukbart resultat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har i mellomtiden funnet annen informasjon som bekrefter det samme: LR (3) tillater ikke hierarki i web-album.

Jeg vil for øvrig anbefale jAlbum.net som er et utmerket GRATIS program for å genere webalbum. Jeg har brukt dette i mange år. Grunnen til mitt spørsmål var for å forenkle arbeidsflyten.

Hilsen

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...