Ole3 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Jeg er en storfornøyd bruker av Lightroom. Fra før har jeg benyttet et eksternt program for å lage webbasert fotoalbum, men jeg ser det finnes tilsvarende muligheter i Lightroom. Jeg ønsker å lage et hierarkisk fotoalbum med kataloger og underkataloger - for eksempel en hovedside som presenterer hvert år som en egen seksjon og videre inndeling i egne mapper/seksjoner innenfor hvert år. Finnes det noen muligheter til å få til dette med Lightroom? Hilsen Ole Endret 29. august 2010 av Ole3 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg er en storfornøyd bruker av Lightroom. Fra før har jeg benyttet et eksternt program for å lage webbasert fotoalbum, men jeg ser det finnes tilsvarende muligheter i Lightroom. Jeg ønsker å lage et hierarkisk fotoalbum med kataloger og underkataloger - for eksempel en hovedside som presenterer hvert år som en egen seksjon og videre inndeling i egne mapper/seksjoner innenfor hvert år. Finnes det noen muligheter til å få til dette med Lightroom? Hilsen Ole Jeg driver litt med en noenlunde tilsvarende prosjekt. Jeg finner ikke muligheten til å lage flere lag med undersider(mapper/seksjoner) i LR. Men jeg løser dette ved å lage hver fotoside i LR og bruker så en editor (for meg: MS Expression)til å sy sammen sidene med å endre/opprette linker o.s.v. Så for meg så blir det å prøve å bruke flere metoder for å få en forhåpentligvis brukbart resultat. 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Takk for svar! Jeg har i mellomtiden funnet annen informasjon som bekrefter det samme: LR (3) tillater ikke hierarki i web-album. Jeg vil for øvrig anbefale jAlbum.net som er et utmerket GRATIS program for å genere webalbum. Jeg har brukt dette i mange år. Grunnen til mitt spørsmål var for å forenkle arbeidsflyten. Hilsen Ole Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Jeg bruker Gallery sammen med dette Lightroom-pluginet, og det fungerer ypperlig for meg. Edit: Sorry, dette pluginet funker ikke med Lightroom 3. Han som har lagd det jobber med en ny versjon. Endret 4. september 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå