malene79 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Har lest litt om hvordan greyhound hunden blir utnyttet i racing industrien. Dette er virkelig noe som folk bør vite mer om. Vær snill og les litt om det her http://petlit.info/109/greyhounds-suffering/ Kanskje du kan redde en av de. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Da jeg leste dette .... Unfortunately it’s much cheaper to kill them by shooting them, hanging them, drowning them etc, then letting the vet inject them with a lethal dose. In 2003, the estimated greyhounds killed in the US alone was 5000. Syntes desverre det hørtes så spekulativt ut at jeg sliter med å ta dette så seriøst som jeg kansje burde! Ikke misforstå, jeg tror nok de blir avlivet i hopetall, men her er det vel nevnt alle mulige måter i forsøk på å skaffe sympati... Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Drukning må vel være det billigste, og dette er jo et fantastisk eksempel på hvor mye dritt vi faktisk gjør mot enkelte dyrearter. Husk at greyhoundene også er avlet frem til noe som grunnet lite underhudsfett ville fryst raskt ihjel i norsk vinterkulde, selv om de dog er raske nok til å fange seg mat. Lenke til kommentar
malene79 Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Så vidt jeg vet er det heldigvis ikke noen greyhound løp som arrangeres i Norge. Er for det meste i Irland, England og USA dette er utbredt. Ser også at det er mange stater i USA som har begynt å forby slike løp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå