Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er sliten

Gjest am

Anbefalte innlegg

Seriøst? Hadde ikke du fått bedre selvfølelse om du la ut et profilbilde på facebook og det kom ti jenter, inkludert hun du var avstandsforelsket i, og skrev: "søta<3" og "deilige<3"?

Og når du sier "jenter", ja, du kan sikkert få noen jenter kun ved sosiale egenskaper, men om du vil ha drømmedama gjør det saken MYE lettere om du ser bra ut. Trenger ikke være redd for å havne i "vennesonen" som kun hennes sosiale venn.

såklart, det hadde boostet selvtilliten min. men det finnes også mange andre måter å få den selvtilliten på. og om det var jenta jeg var forelsket i som hadde skrevet det, så ville jeg hatt et godt utgangspunkt for å få denne jenta. men that's it.

enig i at det nok blir lettere å få "drømmedama" med et godt utseende. men det betyr fortsatt ikke at det er umulig :) krever bare mer jobb. jeg ville egentlig kalt det å ha et godt utseende en slags snarvei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarer her, har ikke fått seg over tråden før nå siden jeg har vært uten bredbånd. Førsteposten er et resultat av at begeret rant over etter en veldig frustrerende og utfordrende måned og jeg var rimelig bortreist da jeg skrev det (bor feks. i Oslo, ikke Trondheim,) så FYI bruker jeg ikke fritiden min på å klage og synes synd på meg selv. Bare for og "set the record straight" så kan jeg si at:

- Jeg går vanligvis med et smil rundt munnen og pleier ofte og lokke fram et smil hos kassedama på Rema eller en latter fra hun som lurer på hvor nærmeste hotell ligger, problemene oppstår når det er jeg som må ta kontakt eler holde samtalen i gang i mer enn 2 minutter.

- Har aldri vært den mest utadvendte eller alfahann på noen måte, men helt siden barnehagen har venner, familie og lærer omtalt meg som intelligent, morsom og omtenksom.

- Når jeg først får folk inn i min "comfort zone" kan jeg snakke LENGE om helt trivielle ting som hvor creepy frokostblandingmaskoter er og problemene med tidsreise.

Må forresten takke for mange gode råd, betyr mye for meg at noen viser interesse. Har brukt siste uken på å gjøre meg mer presentabel, kjøpt nye klær, fisket håret osv. I morgen har jeg tenkt bruke noe av studielånet på en ergometersykkel (forutsatt at jeg klarer og bære den jævelen oppi 4. etasje og montere den,) og så får jeg vel bare ta det fra der og håpe at jeg får noen venner i klassen og at jeg en dag kan håndtere sosiale situasjoner uten og kaldsvette.

Lenke til kommentar
Gjest Petter_smart

Om det ikke har blitt noe av det enda, så blir jeg gjerne med å finner på noe med deg, SLIguy og Snapshoot:)

Jeg følger med i tråden her:)

Lenke til kommentar

Må forresten takke for mange gode råd, betyr mye for meg at noen viser interesse. Har brukt siste uken på å gjøre meg mer presentabel, kjøpt nye klær, fisket håret osv. I morgen har jeg tenkt bruke noe av studielånet på en ergometersykkel (forutsatt at jeg klarer og bære den jævelen oppi 4. etasje og montere den,) og så får jeg vel bare ta det fra der og håpe at jeg får noen venner i klassen og at jeg en dag kan håndtere sosiale situasjoner uten og kaldsvette.

Er det ikke bedre å betale for adgang til treningssenterne til sio?

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å betale for adgang til treningssenterne til sio?

hm, bære jævelen opp og ned et par gang i uka, ny og interresang metode og trene på :D tror jeg skal prøve p ådet sjøl :) :)

Lenke til kommentar
Gjest Ikke_TS_Men_Nesten

Jeg deler mange av de samme erfaringene og følelsene som deg, og begynnte akkurat på studier i Oslo selv. Jeg er heldigvis klart å holde meg positiv (og har nesten alltid det, uansett hva slags bullshit som har dukket opp), og jeg har til og med skaffet meg noen nye venner! Vet fra erfaring hvor vanskelig det er å finne folk som "tikker" godt med meg. Om det er noen trøst så fant heller ikke jeg noen venner på "bli-kjent-festene" (and not for a lack of trying, har mange "bekjentskap" fra disse kveldene men ingen "venner") men jeg fant mine over en god lunsj/middag på studentkafeene*. I kollokviegrupper får man også muligheten til veldig "uforpliktende" og enkelt sosialt samvær med folk som kanskje ikke er de samme som de man møter på disse festene. Kanskje har studiet ditt også en eller flere grupper som driver med stuff på ettermiddagen og det er jo noe å prøve.

Ellers høres du ut som en person som har mye "figured out". Kunne gjerne tenke meg å møtes en gang om en uke eller to når studiet mitt blir litt mindre hektisk. Du kan jo si i fra om du vil det. :)

*Det er virkelig verdt det med meal-deal om du føler at å spise der nesten hver dag er et alternativ. (Om du engang har en kafe/kantine med denne ordningen der du studerer, hva vet jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...