Gå til innhold

Kort forklaring på hvordan flashe BIOS med usb ved bruk av M-Flash


Testdrive

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å oppdatere i bios må du legge selve bios filen direkte på minnepinnen, mao ikke i en folder. (om jeg husker rett)

 

Om du bruker programmet jeg lenker til bør det være forholdsvis greit å finne veien til å oppdatere bios

Her er altså det jeg har gjort:

 

1. Innstalert programmet og lastet ned boot fila.

 

2. Bruker DOS fila ifra samme nettsted og lager en boot minnebrikke.

 

3. Hiver så alle filene jeg får av zip pakken fra MSI, unzipper disse og legger de uten noen mappe rett på minnebrikken (hiver ut word dokumentet om hvordan prosessen skal gjøres)

 

4. Booter opp fra minnebrikken, får i 0.5 sek se et bilde av windows 98

 

5. blir møtt av et command vindu der jeg tydligvis skal taste inn commandoen, men kommer ikke videre ettersom jeg ikke finner kolon.

Lenke til kommentar

Vi snakker om hverandre. Jeg har ikke lenket til noe dos boot greier som tilhører forrige årtusen.

 

1. last ned DENNE

 

2. Innstaller programmet

 

3. oppdater bios

 

Live update, velg manual update og bios

1. Later ned Live update 4

 

2. Innstallerer programmet

 

3. Velger manuell oppdatering av BIOS ifra live update, men den finner ingen oppdatering. Sier at 1.2 er den gjeldende fremdeles.

Lenke til kommentar

Du har ingen I: drive når du booter med din Windows 98 USB key

 

Du har nok bare C: drive

 

Din installerte windows 7 har NTFS partisjoner og kan ikke mountes av windows 98.

 

Når du har bootet med USB sticken skriv på C:> promten :

DIR

etterfulgt ev enter tast

DIR = Directory Listing av inneholdet i gjeldene bane/stasjon.

 

Listes filene AFUD4310.EXE og A7593IMS.360 opp med DIR er neste skritt å starte AFUD flash programmet med ordre om å flashe med BIOS filen A7593IMS.360

 

Da på C:> promten - skriv:

AFUD4310 A7593IMS.360

 

 

Edit:

Merk at stasjons bokstavene i windows er husket av windowsen man til enhver tid kjører.

Hvor I: er den stasjons bokstaven USB pen blir mountet til i din Windows 7 installasjon.

 

Du booter nå opp en Windows98 som ikke vet noe om hva du har i win7 systemet ditt. Og Win98 kan heller ikke finne noe slags NTFS partisjoner.

Win98 sin egen disk (usb pen) gir windows98 systemets egen boot disk som er usb sticken din stasjonsbokstav C: og det er her filene du la "rett på usb stick" skal ligge.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...