Gå til innhold

Hjelp til ny GamerPc, 15k!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har satt sammen et oppsett her. Pc'n vil bli brukt hovedsaklig til spilling, men også litt helt enkel videoredigering.

Corsair Obsidian 800D - Link

Corsair HX 650W - Link

Asus Crosshair IV Formula - Link

AMD Phenom II X6 1090T BE - Link

Palit GeForce GTX 460 Sonic Platinum 1GB (2stk. SLI) - Link

Corsair Dominator GT 4GB - Link

Intel X-25M SSD - Link

Har en Corsair H50 fra før av som jeg tenkte å ta i bruk i dette oppsettet, samme med DVD-Rom. Alt av skjerm, tastatur osv. har jeg. Har også en HDD fra før av som jeg kan bruke, derfor jeg kun har med SSD her.

Så hva tror dere, noe som bør endres? Vil ha mest mulig ytelse for 15k, men også ha gode kvalitets deler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er ikke dumt, bortsett fra at AM3 oppsettet ditt ikke søtter SLi :)

Du må nesten gå for et intel oppsett der.

Hvis du dropper SSDen får du glatt et i7 oppsett til 15k

Ellers har du kun valgt kvalitetsdeler. Bare synd at de ikke går sammen ;)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Satte sammen et nytt oppsett. Brukte komplett, synes det er enklest :p

LINK

Det er litt mer enn hva jeg hadde satt som max, men så er ikke komplett akkurat billig heller. Så vil tro det er mulig å få det der oppsettet til ca 15k ?

Men uansett, hvordan ser det der ut?

Lenke til kommentar

Det er jo relativt vasse komponenter det der da. Spørsmålet er vel om du trenger det.

Et asus p6x58D-E hk vil mer enn gjøre jobben til OC osv, mens Rampage III Extreme er mer et kort for de ekstreme.

Rammet er vel også bra, men igjen fins langt billigere ting. Et 1600 Mhz CL7/8 kit vil holde helt fint.

Kjør gjerne på med en 750W HX, selv om 650W holder fint, vil du kunne klokke GPU og CPU og stappe inn så mange harddisker du vil med en 750W

Lenke til kommentar

Det er litt mer enn hva jeg hadde satt som max, men så er ikke komplett akkurat billig heller. Så vil tro det er mulig å få det der oppsettet til ca 15k ?

Komplett er ikke akkurat billig, du får HK'et kr 350 billigere på Netshop. Følger du MMaccan's råd og bytter til P6X58D-E, så er du vel omtrent på 15k.

Forøvrig lukter det oc av komponentvalgene dine og da ville jeg også byttet PSU til HX750. Da får du ikke bare 100W ekstra, men også høyere effektivitet (mindre varme) og 2 års ekstra garanti.

Varme eller rettere sagt hvor varmen blir av kan også være av interesse når det gjelder GPU'ene dine. GTX 460 er ikke av de tørsteste, men mine to Gigabyte GTX 460 oc slipper veldig lite varme ut bak. MSI Cyclone har en enda "åpnere" kjøleløsning og skiller seg nok ikke vesentlig fra Gigabyte når det gjelder resirkulering av varme. Skulle jeg kjøpt et nytt sett med GTX 460, ville jeg vurdert en lukket kjøleløsning ala det Evga har på sine superclocked kort.

Corsair H50 er og blir du sikkert fornøyd med. Har to slike og på en i7 930 holder tempen seg litt over 60C @3.9GHz ved full load. Håper jeg får den opp i 4GHz 24/7. Den brukes til Folding@home, som i tillegg til å bidra til forskning, er en utmerket måte å stressteste PC'en. Litt reklame for F@H team Hardware.no i linken under.

https://www.diskusjon.no/index.php?session=170080af81c86626553b3ef6a13cbc32&showforum=239

Lenke til kommentar

Komplett er ikke akkurat billig, du får HK'et kr 350 billigere på Netshop. Følger du MMaccan's råd og bytter til P6X58D-E, så er du vel omtrent på 15k.

Forøvrig lukter det oc av komponentvalgene dine og da ville jeg også byttet PSU til HX750. Da får du ikke bare 100W ekstra, men også høyere effektivitet (mindre varme) og 2 års ekstra garanti.

Varme eller rettere sagt hvor varmen blir av kan også være av interesse når det gjelder GPU'ene dine. GTX 460 er ikke av de tørsteste, men mine to Gigabyte GTX 460 oc slipper veldig lite varme ut bak. MSI Cyclone har en enda "åpnere" kjøleløsning og skiller seg nok ikke vesentlig fra Gigabyte når det gjelder resirkulering av varme. Skulle jeg kjøpt et nytt sett med GTX 460, ville jeg vurdert en lukket kjøleløsning ala det Evga har på sine superclocked kort.

Corsair H50 er og blir du sikkert fornøyd med. Har to slike og på en i7 930 holder tempen seg litt over 60C @3.9GHz ved full load. Håper jeg får den opp i 4GHz 24/7. Den brukes til Folding@home, som i tillegg til å bidra til forskning, er en utmerket måte å stressteste PC'en. Litt reklame for F@H team Hardware.no i linken under.

https://www.diskusjon.no/index.php?session=170080af81c86626553b3ef6a13cbc32&showforum=239

var i utgangspunktet ikke meningen å klokke så mye, men nå har jeg valgt deler som er gode på OC, så tenker jeg klokker litt hvertfall. Satser på å få i7 opp til hvertfall 3,4-3,6 kanskje. Tipper jeg også bare kjører på med 750W når jeg først er i gang :p

Tror ikke varme blir et problem, tenker å sette i noen feler vifter i kabinettet så da går det nok bra :)

Blir jo litt over budsjettet men det går nok bra. Jeg er ikke en av de som oppgraderer så ofte så jeg legger heller litt ekstra i det nå så går det forhåpentligvis en stund til neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...